English

معاون کانون پرورش فکری کودکان کشور خبر داد؛

اجرای طرح «هر کلاس، یک کتاب خانه» در مدارس کشور

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از راه اندازی ۵۰۰ کتابخانه کانونی تا پایان سال در کشور خبر داد.

اجرای طرح «هر کلاس، یک کتاب خانه» در مدارس کشور
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، فرهاد فلاح، معاون کانون پرورش فکری کودکان کشور بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح نهمین کتابخانه کانونی در روستای کلاچاه خمام طی گفت و گوی تلفنی اظهار کرد: طرح «هر کلاس، یک کتاب خانه» ترسیمی از چشم‌انداز برنامه‌های این نهاد فرهنگی است.

فلاح با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کتاب خانه مدرسه آیت‌الله شهید محمد صدوقی روستای کلاچاه و قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران اجرای این طرح در استان افزود: این حرکت هدف مند، سرمایه گذاری فرهنگی است و بسترهای توسعه همه‌جانبه را فراهم می‌کند.

معاون کانون پرورش فکری به ظرفیت‌های گسترده گیلان در زمینه کشاورزی، صنعت و تجارت اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی به آینده‌سازان و توانمند سازی آنان، نقش به سزایی در رشد همه جانبه استان دارد.

وی تصریح کرد: فراهم سازی فرصت مطالعه و هم نشینی با کتاب، امکانی برای رقم زدن سرنوشت نسل کودک و نوجوان و رخدادهای مبارکی است که طی سال‌های آتی در گیلان و ایران اسلامی شاهد خواهیم بود.

فلاح با بیان اینکه رسالت مجموعه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: همگامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش زمینه ساز حرکت‌های اثر بخش کتاب محور است.

وی از راه‌اندازی ۵۰۰ کتاب خانه کلاسی در قالب طرح «هر کلاس، یک کتاب‌خانه» تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برای دست یابی به این اهداف همراه سازی جامعه و خیران فعال در عرصه فرهنگ در دستور کار قرار دارد.

4798842

راه‌اندازی ۱۰۰ کتابخانه کلاسی در سطح مدارس مناطق کم برخوردار گیلان

«سید جلیل میرعظیمی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز به اهداف کانون برای راه‌اندازی ۱۰۰ کتاب خانه کلاسی در سطح مدارس استان اشاره کرد و گفت: طرح «هر کلاس، یک کتابخانه» عنوان طرحی است که با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در مدارس مناطق روستایی و کم برخوردار شهری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، مأنوس سازی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با یار مهربان، افزایش گستره مخاطبان و حرکت در مسیر تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی، از اهداف اجرای این طرح هدف‌مند فرهنگی است.

گفتنی است، اجرای طرح «هر کلاس، هر کتاب‌خانه» که در سایه تعامل و هم‌گرایی کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان گیلان در هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ کلید خورد، امروز با راه‌اندازی نهمین کتاب‌خانه در مدرسه آیت‌الله شهید صدوقی روستای کلاچاه شهرستان خمام همراه شد.

IMG-20231231-WA0062

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه