English

سفیر جمهوری اندونزی در ایران اعلام کرد:

آمادگی سفارت جمهوری اندونزی از خواهر خواندگی دو شهر «بوگور» و «رشت»

سفیر جمهوری اندونزی در ایران در دیدار با شهردار رشت از آمادگی سفارت جمهوری اندونزی از خواهرخواندگی دو شهر «بوگور» و «رشت» خبر داد.

آمادگی سفارت جمهوری اندونزی از خواهر خواندگی دو شهر «بوگور» و «رشت»
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر جمهوری اندونزی در ایران امروز در دیدار با شهردار رشت، با ابراز خرسندی از حضور در شهر رشت، گفت: این سفر نخستین دیدارم از شهر رشت است و امیدوارم این دیدار موجب توسعه روابط بین اندونزی و ایران به‌ویژه شهر رشت شود.

وی با اشاره به ارتباط دیپلماتیک ۷۰ ساله بین اندونزی و ایران، بیان کرد: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اخیرا سفری به اندونزی داشتند و در این راستا دو کشور جلسه‌ها و دیدارهای بسیاری در زمینه فناوری و استراتژیک برگزار کردند.
رشت و بوگور

 سفیر جمهوری اندونزی در ایران، به فعالیت جراحی رباتیک دو کشور در سفر آقای رئیسی به کشور اندونزی اشاره کرد و افزود: با خوشحالی و افتخار از تکنولوژی ایران در زمینه جراحی رباتیک در دو بیمارستان اندونزی استفاده کردیم.

سفیر جمهوری اندونزی در ایران ادامه داد: ایران بیمارستان‌ها و پزشکان خوبی دارد و براین اساس اندونزی علاقه‌مند به گسترش روابط حوزه سلامت با ایران است.

پراستیو یولیانتورو با بیان اینکه زمینه‌های بسیاری برای همکاری با رشت وجود دارد، تصریح کرد: آب و هوای شهر رشت مشابه با شهر « بوگور » کشور اندونزی است و این شهر نیز به عنوان شهر باران شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این باورم بهترین همکاری بین ایران و اندونزی می‌تواند در زمینه شهر خوراک‌شناسی باشد و این امر می‌تواند همکاری در زمینه‌های گردشگری و فرهنگی را ارتقا دهد.

سفیر جمهوری اندونزی در ایران با اشاره به اینکه واقع شدن شهر رشت در نقطه تلاقی ایران و کشورهای حاشیه خزر می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های اقتصادی با اندونزی باشد، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم شهرهای رشت و بوگور به صورت خواهرخوانده باشند.

پراستیو یولیانتورو در پایان بیان کرد: هدف از بازدید شهر رشت این است که روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور اندونزی و ایران ارتقا یابد و دو شهر «بوگور» و «رشت» خواهر خوانده تلقی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه