English

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خبر داد؛

بخشودگی جرایم ۶۰۰ میلیارد ریالی در گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: در اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان، ۲ هزار و ۴۰۰ کارفرما در این استان از بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کردند و نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال از جرایم بیمه‌ای آنان بخشیده شد.

بخشودگی جرایم 600 میلیارد ریالی در گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، کیوان مرتضوی، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، امروز در آئین تجلیل از کارفرمایان برتر گیلان در رشت با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از یکم خرداد ماه امسال به مدت سه ماه اظهار کرد: طرح کشوری بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید و رویکردهای سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از عرصه‌های تولیدی و حفظ اشتغال با محوریت بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان اجرا شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی کارفرمایان گیلان از تقسیط بدهی به تامین اجتماعی و انجام بیش از چهار هزار مورد تقسیط در استان اضافه کرد: در راستای تسویه دیون کارفرمایان به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال مساعدت شده‌است.

 مدیرکل تامین اجتماعی گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، کارفرمایان را از شرکای اصلی تامین اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: تعامل، شفاف‌سازی و افزایش اعتماد در بین شرکای تامین اجتماعی از جمله کارفرمایان از الزامات و نیازهای صندوق تامین اجتماعی است.

مرتضوی بیان کرد: حذف محدودیت پرداخت آنلاین حق بیمه‌ای لیست‌های کارفرمایی، تسهیل شرایط بیمه‌پردازی کارفرمایان، نشست آموزشی برای بیش از ۳۰ نفر از کارفرمایان کارگاه‌های تازه تاسیس شده و اجرای بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مشاوره با اعزام تیم‌های کارشناسی به شرکت‌ها، از جمله کارهای انجام شده سال جاری است.

وی با تشریح ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: ۵۴ سرویس خدمت غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که بیمه‌شدگان و کارفرمایان می‌توانند به این موضوع توجه کنند.

وی سازمان تامین اجتماعی را یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین صندوق بیمه‌ای کشور عنوان کرد و ادامه داد: ۵۵ درصد جمعیت استان ( یک میلیون و ۳۴۶ هزار نفر) در گیلان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برگزاری جشنواره تجلیل از کارفرمایان برتر این سازمان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی در نظر گرفته شد که در حوزه شهرستانی ۱۴۰ کارفرما از شهرستان‌های گیلان به استان معرفی شدند و در نهایت با توجه به شاخص‌های ارزیابی ۱۰ نفر برگزیده شدند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: ارسال لیست به طور کامل و به موقع با در نظر گرفتن دستمزد واقعی و نداشتن معوقات، استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، نداشتن حوادث ناشی از کار به دلیل قصور کارفرمایی، ارتقاء سطح اشتغال و افزایش تعداد بیمه شده از جمله شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب کارفرمایان برتر بود.

تاکید بر رفع موانع تولید و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در سخنانی خطاب به کارفرمایان شرکت کننده در این مراسم گفت: شما مجموعه‌های برتر کارآفرینی در استان هستید که شاید یک روز کار را با حداقل امکانات آغاز کردید و امروز خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهید.

حسین محمدیان با بیان اینکه تلاش ما گسترش ارتباط بین تولیدکننده و صنعت است، خاطر نشان کرد: از اینرو حداکثر تلاش برای رفع موانع سر راه تولید و اشتغال صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به احیاء واحدهای تولیدی راکد در گیلان در دولت سیزدهم و تلاش برای فعالیت سایر واحدهای تولیدی غیرفعال اظهار کرد: دست نیاز ما به سمت واحدهای تولیدی است از اینرو حمایت های لازم انجام می شود.

محمدیان در ادامه به سفر اخیر هیات اقتصادی گیلان به روسیه اشاره کرد و افزود: با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد دریا محور و نشست‌هایی در تهران، مشخص شد که بر سر راه صادرات غیرنفتی موانع و مشکلاتی وجود دارد که یکی از آنها عدم شناخت تجار ایرانی و روسیه نسبت به ظرفیت‌های ۲ استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خاطر نشان کرد: در سفر به روسیه نشست‌هایی با تجار روسیه با هدف معرفی ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی برگزار شد و قراردادهای خوبی نیز منعقد شده‌است.

در پایان این مراسم ۱۰ نفر از کارفرمایان برتر استان گیلان تجلیل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه