English

استاندار در شورای حفاظت از منابع آب گیلان:

همه ظرفیت‌ها برای تامین آب زراعی به کار گرفته شود

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات استان در تامین آب زراعی سال گذشته، گفت: امسال باید زیرساخت‌های لازم مهیا و از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در مناطق برای تامین آب بهره گرفته شود.

 همه ظرفیت‌ها برای تامین آب زراعی به کار گرفته شود

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گیلان افزود: با توجه به گزارش‌های اخذشده نگرانی‌هایی در حوزه کم‌آبی وجود دارد که باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم و استان حقابه خود را از استان‌های مجاور در حوضه آبریز دریافت کند.

وی با اشاره به سدسازی‌های انجام شده در بالادست، اظهار کرد: وزارت نیرو در پرداخت حقابه استان گیلان مساعدت لازم را داشته باشد و شرکت آب منطقه ای نیز این موارد را به‌طور جد پیگیری کند تا نیاز استان تامین شود همچنین درخواست داریم وزارت نیرو مجوز سدسازی جدید در این حوضه صادر نکند.

استاندار گیلان گفت: این استان دارای چند سد لاستیکی و دو پروژه ناتمام سدسازی پلرود و شفارود است که تاکنون به بهره‌برداری نرسیده، لذا برای تامین آب موردنیاز متولیان باید شبکه‌ها و کانال‌های آبی را لایروبی و بازسازی کرده و اعتبار موردنیاز بازسازی دائمی سردهنه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی، شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب سهم اراضی کشاورزی ۲۳۸ هکتاری گیلان از سد سفیدرود را مشخص کنند که چه میزان از این آب به روش‌های سنتی، حفر چاه و انتقال آب به مزارع تامین می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین جهاد کشاورزی درخصوص شخم زمستانه اطلاع‌رسانی لازم را برای کشاورزان داشته باشد، مسائل تخصصی را دسته‌بندی، اطلاع‌رسانی و مصرف بهینه آب را به صورت فنی درجه‌بندی کند.

عباسی گفت: باید دست در دست هم برای داشتن سال زراعی خوب در آینده برنامه‌ریزی کنیم و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه بهره لازم را ببریم.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از اعضا گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی خود را ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه