English

رییس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

صادرات ۷۵ درصد کیوی گیلان به کشورهای حاشیه خزر

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلانبا اشاره به اینکه به طور متوسط ۲۱۵ هزار تن محصول کیوی در گیلان از صادرات ۷۵ درصد کیوی تولید شده به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، استونی، گرجستان، اوکراین و تاجیکستان خبر داد.

صادرات 75 درصد کیوی گیلان به کشورهای حاشیه خزر
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، صالح محمدی، رئیس جهاد کشاورزی گیلان،  امروز با اشاره به اینکه صادرات کیوی در گیلان از مرز آستارا انجام می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۴ هزار تن کیوی به ارزش اقتصادی ۳۲ میلیون دلار توسط باغداران گیلانی به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۱۲۰ باغدار کیوی در گیلان مشغول به فعالیت هستند، افزود: این تعداد باغدار کیوی به طور متوسط ۲۱۵ هزار تن محصول کیوی تولید کرده و ۷۵ درصد کیوی تولید شده به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، استونی، گرجستان، اوکراین و تاجیکستان صادر می‌شود.

محمدی ادامه داد: در سطح شهرستان مرزی آستارا ۱۱ سردخانه نگهداری انواع محصولات کشاورزی از جمله کیوی با ظرفیت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به توافقات انجام شده در سفر به کشور روسیه با کفیل وزرات کشاورزی جمهوری داغستان در مورد بندر ماخاچ قلعه اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت کشتیرانی این بندر و توافق بر کاهش تشریفات گمرکی به خصوص در محصولات کشاورزی می‌تواند کمک بزرگی به رونق صادرات محصولی مانند کیوی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه