English

آغاز طرح زمستانه پلیس راه گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از مشارکت هزار و ۷۴۰ نفر در طرح زمستانه ۱۴۰۲ در جاده‌های گیلان خبر داد.

آغاز طرح زمستانه پلیس راه گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در رزمایش طرح آماده باش زمستانی پلیس راه گیلان از استقرار ۵۸ گروه ویژه طرح زمستانی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: گیلان به دلیل شرایط جوی و اقلیمی از جمله استان‌های پرخطر در تصادفات جاده‌ای است.
وی با تاکید بر لزوم آماده باش دستگاه‌ها در شرایط بحران افزود: مجموعه استانداری، مدیریت بحران، راهداری، جمعیت هلال احمر و اورژانس در کنار سبزپوشان انتظامی برای کاهش خطرات احتمالی حوادث غیر مترقبه تلاش می‌کنند.

آغاز طرح زمستانه پلیس راه گیلان
فرمانده انتظامی گیلان گفت: بیش از ۱۵۷ ایستگاه ثابت و ۱۲۰ ایستگاه سیار و ۸۴۲ دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین در طرح رزمایش آماده باش زمستانه گیلان فعالیت خواهند داشت.
رئیس پلیس راه گیلان هم با بیان اینکه این طرح از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت گفت: ۳۴۵ نفر از همکاران پلیس راه گیلان در این طرح مشارکت خواهند داشت.
سرهنگ جاور صفاری با اشاره به منطقه پر خطر گردنه برف گیر حیران، اسالم-خلخال، پونل-خلخال و سیاهکل افزود : پلیس راه در این طرح به دنبال تسهیل عبور و مرور و مدیریت ترافیک در شرایط ناپایدار جوی خواهد بود.
وی با بیان اینکه کنترل ایمنی وسایط نقلیه در جاده‌ها جزو اولویت‌های اصلی طرح زمستانی است گفت: خودرو‌هایی که در شرایط برفی زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی نداشته باشند برابر مقرارت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه مردم از سفر‌های غیر ضروری در شرایط جوی نامناسب خودداری کنند افزود: مسافران قبل از تردد از وضعیت راه‌های مطلع شوند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این رزمایش گفت: همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را برای پیشگیری از اتفاقات و حوادث داشته باشند.
موسی فکور افزود: باید با هوشمندسازی و بهره گیری از امکانات بروز در سهولت عبور و مرور گام برداریم.
وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان تصریح کرد: برای سفر‌های نوروزی و کاهش بار ترافیکی باید از هم اینک تمهیدات لازم اتخاذ وبرنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز گفت: اداره راهداری ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار را برای این رزمایش مهیا کرده و ۳۰۱ دستگاه انواع خودرو در آن مستقر خواهند شد.
غلامعلی نیک‌فهم افزود: ۵۴۲ راهدار نیز برای اجرای طرح زمستانه در راهدارخانه‌های گیلان حضوردارند.
هادی سلیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه تمام پایگاه‌های جمعیت هلال احمر به اسکان اضطراری مجهز هستند، گفت: ۱۶۸ نیروی این جمعیت در ۲۸ پایگاه و با ۶۸ خودرو امدادی در محور‌های مواسلاتی استان خدمت رسانی خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه