English

کارشناس معارف اسلامی:

واقعه ۱۳ آبان نماد فطرت طلبی انسان های آزادی‌خواه در تاریخ است

حجت‌الاسلام محمد حسین رهنورد، با اشاره به کلید واژه‌های تاثیر گذار در ماندگاری حرکت های تاریخی، افزود : واقعه ۱۳ آبان ، نماد فطرت طلبی انسانهای آزادی‌خواه در تاریخ است.

واقعه ۱۳ آبان نماد فطرت طلبی انسان های آزادی‌خواه در تاریخ است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حجت‌الاسلام محمد حسین رهنورد، کارشناس معارف اسلامی، در ویژه برنامه گرامی داشت ۱۳ آبان در دورهمی امام زمانی بوستان ملت رشت، ۱۳ آبان را روز تثبیت کننده  پیروزی انقلاب  اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: روز ۱۳ آبان و روز مبارزه ملی با استکبار، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است و به همین دلیل این روز  در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

وی، ادامه داد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار جمعی ازدانش‌آموزان معترض به حکومت پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه واقعه تاریخی را تشکیل می‌دهد که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردار هستند و تبیین و بازخوانی این وقایع از ضروریات رفع شبهه زدایی برای نسل جوان است

این کارشناس معارف اسلامی، با اشاره به علت تبعید امام خمینی ( ره ) در ۱۳ آبان سال ۴۳، علت این تبعید را  مبارزه امام خمینی (ره )  با استکبار ستیزی و نا عدالتی  و دخالت آمریکایی ها در تصویب و  قانونگذاری کشور  در مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس تصویب این قانون، آمریکایی‌هایی که در ایران بودند مصونیّت پیدا کردند. و هر گونه بی قانونی و جنایتی که انجام میدادند قابل تعقیب نبودند.

 وی، با بیان اینکه  کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی ریشه در تحمیل  استعمار کشورهای غربی در کشورهای ضعیف دارد : افزود : براساس این حق, تبعه ایرانی حق بی احترامی حتی به سگ یک‌ آمریکایی را هم ندارذ

این مسئول، تبعید امام  به علت مقابله با  کاپیتالاسیون را  از ضعف و استیصال رژیم وقت برشمرد و  خاطرنشان کرد : این اقدامات نه تنها مانع پیروزی انسانهای آزادی خواه و ظلم ستیز نخواهد بود ، بلکه مسیر رشد و بیداری فطرت ها را هموارتر می کند.

کارشناس علوم اسلامی، با اشاره به پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص قیام ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم ، تصریح کرد : کشورهای غربی که از درک استقلال طلبی و فطرت خواهی انسان های آزاد اندیش  عاجز و ناتوانند ، به همین جهت سعی در تخریب اذهان عمومی با اشاعه شبهات و  ادعاهای ساختگی هستند.

وی، در ادامه به علایم ظهور مهدویت به عنوان ثمره نهایی انقلابهای فطری و ظلم ستیز در جهان، اشاره کرد و ادامه داد  لبریز شدن ظلم و جور یکی از علایم آخرالزمان و نزدیکی ظهور  است که بر اساس مستندات کتاب آیت الله بهجت، دو راه برای مواجهه با این واقع بیشتر وجود ندارد یا باید صرفا  نظاره گر این وضعیت باشیم ویا اینکه توافق بر اجماع قلوب و اصلاح فی ما بین همه ملتها برای رسیدن به این هدف تحقق یابد.

رهنورد، با اشاره به معنای واژه جمعه از پیوستن و گرد هم آمدن  و ارتباط آن با امام عصر عجل الله تعالی، خاطرنشان کرد: پیروزی و تعالی ملت های آزادی‌خواه جهان در  تجمیع قلوب و رضایت بر آمر حق و علت تاخیر این مهم نیز دوری از این معادله الهی است و حضرت حجت عجل الله در مستند نامه خود به شیخ مفید هم موکدا، بر اجماع قلوب مومنین برای رسیدن به ظهور تاکید دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام بر بانوان سرزمینم
    و بانوان همیشه در صحنه
    راهتان ادامه دارد

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه