English

امسال؛

نهمین جشنواره ابوذر با شعار خبرنگاران منادیان حقیقت در گیلان برگزار می‌شود +پوستر جشنواره

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: جشنواره ابوذر امسال با شعار خبرنگاران منادیان حقیقت در گیلان برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره ابوذر  با شعار خبرنگاران منادیان حقیقت در گیلان برگزار می‌شود +پوستر جشنواره

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، امروز در نشست خبری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان در سالن اجتماعات بسیج رسانه این استان با بیان اینکه خبرنگاران منادیان حقیقت و روشنگری هستند، اظهار کرد: جنگ امروز، جنگ روایت‌ها و پیام‌هاست و خبرنگاران عناصر اصلی این صحنه هستند که باید هنرمندانه روایت اول را بدست مخاطب برسانند. 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران نسبت به جایگاه و ابزاری که در دست دارند مسئول هستند، گفت: دشمن در راستای تضعیف حکومت دینی و ترویج یاس و ناامیدی از ناکارآمدی نظام، از طریق رسانه‌های خود ۲ میلیارد خبر جعلی منتشر کرد که در این جنگ نرم، خبرنگار رسالت خود را بجا می‌آورد که با قلم درست واخبار خوب، امید آفرینی کند. 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به خدمات سازمان بسیج رسانه از سال گذشته تاکنون با توجه با بیانات مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین گفت: هدف ما در مسئله روشنگری بسیار مهم است در همین مورد آموزش سواد رسانه را در ۶ شهرستان شروع کردیم که تا پایان امسال یک‌هزار نفر آموزش‌های لازم را خواهند دید. 

پارسا در مورد برگزاری کارگاه‌های مهارت و سبک زندگی در گیلان بیان کرد: ۱۰ کارگاه با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی و دوره‌های مقدماتی خبرنگاری را در شهرستان‌ها برگزار کردیم که طبیعتاً از مباحث آموزشی استقبال خواهد شد. 

وی با اشاره بر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان گفت: جشنواره ابوذر امسال با شعار خبرنگاران منادیان حقیقت برگزار می‌شود و شرکت کنندگان آثاری را که از اول دی ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ آذر امسال (۱۴۰۲) در رسانه‌ها منعکس کردند را می‌توانند برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر اینکه انتظار ما این است تا خبرنگاران از ظرفیت رسانه‌ای خود استفاده کنند و با ارسال آثار در جشنواره ابوذر، خود را محک بزنند، افزود: جشنواره ابوذر امسال در ۱۰ محور ملی و ۵ محور بومی باتوجه به شرایط استانی برگزار خواهد شد. 

به گفته پارسا، محور‌های جشنواره ابوذر در ۱۰ محور شامل، شعار امسال (مهار تورم و رشد تولید)، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت و تولید، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردها و خدمات بسیج و سپاه، امید آفرینی ، جبهه مقاومت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی ،حجاب و عفاف و جمعیت و فرزندآوری است.

وی با اشاره به دیگر موضوعات این جشنواره بیان کرد: گیلان و تهدیدات آبی، جمعیت و راه‌های برون رفت از پیری جمعیت، گردشگری و حفظ اراضی ملی، مهاجرپذیری و چالش تغییر کاربری اراضی طبیعی و رسانه‌ها و چالش زیست محیطی گیلان (از رودخانه تا سراوان) پنج محوری است که خبرنگاران می‌توانند آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه در مورد قالب‌های جشنواره نیز گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در یازده قالب شامل گزارش خبری، گزارش تحقیقی_ تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن گرافی، عکس ، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند

نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه