English

پناهیان:

ذاکرین اهل بیت (ع) در کربلا تجلیل شوند

استاد حوزه و دانشگاه با درخواست از صدا‌وسیما در زمینه برگزاری مراسم تجلیل از ذاکرین اهل بیت (ع) در کشور عراق گفت: صدا‌وسیما باید حرکتی مثل تجلیل از پیر غلامان را انجام داده و در اربعین و در گوشه‌ای از صحرای کربلا از ذاکران اهل بیت تجلیل کرده و نمایشگاه ارادت به امام حسین را تشکیل دهد.

ذاکرین اهل بیت (ع) در کربلا تجلیل شوند

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی و عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مصلای امام خمینی رشت با ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس در استان سلحشور گیلان اظهار کرد: استان گیلان در انقلاب اسلامی همواره پای کار نظام بوده و آن حماسه عظیم  ۸ دی سال ۸۸ را رقم زدند.

وی با اشاره به نقش نوکری بر سیدالشهدا (ع) در روح و جسم انسان گفت: نوکری در دستگاه سیدالشهدا باعث جوانی روح و شادابی جسم می‌شود و این از برکات امام حسین (ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه، نوکری در دستگاه سیدالشهدا را توشه‌ای برای دنیا و آخرت دانست و افزود: ذاکرین و پیرغلامان اهل بیت در دوران پیری هم، جوانی می‌کنند، زیرا یک سرمایه ۵۰ ساله نوکری در هیئت و خاندان عصمت و طهارت را دارند.

پناهیان با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی از اهل‌‌بیت (ع) و امام حسین (ع) است، تصریح کرد: جوانان باید، پیرغلامان اهل‌بیت (ع) و سیره عملی آن‌ها را سرلوحه امور خود قرار دهند، زیرا تنها راه به سعادت رسیدن در دنیا و آخرت توجه به شیوه زندگی خاندان عصمت و طهارت است.

وی با درخواست از صداوسیما در زمینه برگزاری مراسم تجلیل از ذاکرین اهل‌بیت (ع) در کشور عراق و شهر کربلا بیان کرد: خاندان  عصمت و طهارت از هیچ گروهی مثل ذاکران اهل بیت تقدیر نکرده‌اند، لذا صداوسیما باید حرکتی مثل تجلیل از پیرغلامان را انجام داده و در اربعین و در گوشه‌ای از صحرای کربلا از ذاکران اهل‌بیت (ع) تجلیل کرده و نمایشگاه ارادت به امام حسین را تشکیل دهد.

به‌گفته استاد حوزه و دانشگاه، امروز بدون رسانه نمی‌توان زندگی کرد و هرگاه رسانه ملی پای کار آمده، همه آحاد جامعه با همدلی به برگزاری برنامه‌های مذهبی پرداختند.

پناهیان تاثیر نوحه‌سرایی را کمتر از مداحی ندانست و بیان کرد: نوحه‌سرایان و شاعران مذهبی در ایران غریب هستند؛ لذا از صداوسیما درخواست دارم از شاعران مذهبی تجلیل کرده و آن‌ها را قدر بدانند.

گفتنی است بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما به میزبانی گیلان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه