English

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده، ولی فقیه در گیلان مطرح شد؛

آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تولید محتوا و بسته‌های مرتبط به برگزاری کنگره‌های شهدا در تمام استان‌ها/تاثیر آثار هنری در تبیین فرهنگ و آیین‌های ایرانی- اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید محتوا و بسته‌های مرتبط به برگزاری کنگره‌های شهدا در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: این کار برای قم و همدان انجام شده است.

آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تولید محتوا و بسته‌های مرتبط به برگزاری کنگره‌های شهدا در تمام استان‌ها/تاثیر آثار هنری در تبیین فرهنگ و آیین‌های ایرانی- اسلامی

 به گزارش خبرگزاری موج گیلان، نماینده، ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از تلاش‌های این وزارتخانه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون فراز ونشیب‌های زیادی را پشت سرگذاشته است و اکنون هم باید با یک تحول زیربنایی و نظارت بیشتر با ریل گذاری و استفاده از نیرو‌های جوان انقلابی و دلسوخته، جهادگونه در عرصه فرهنگ عمل کند.
آیت الله رسول فلاحتی حضور پر رنگ مردم در برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه جشنواره فجر را نشان از روحیه انقلابی و ارزشی آن‌ها دانست و افزود: باید با میدان و قدرت دادن به هنرمندان خوش نام، انقلابی، خوش ذوق و صاحب ایده، اندیشه، حرفه و تخصص در تولید محصولات فرهنگی جهادگونه تلاش کرد.
وی تاثیر آثار هنری و رسانه‌های نوشتاری - تصویری در تبلیغ و تبیین فرهنگ و آیین‌های ایرانی- اسلامی را بسیار موثر دانست و سرود سلام فرمانده را نمونه‌ای بارز از این آثار عنوان کرد و گفت: از مجموع فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راضی هستیم، اما قانع نیستیم و باید با سرعت و دقت تلاش‌های بسیاری در عرصه فرهنگی انجام داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست با اشاره هجمه‌های شدید دشمن برای جلوگیری از فعالیت‌های فرهنگی با نقشه‌هایی برنامه ریزی شده در قالب اغتشاش، تحریم، تخریب و تهدید مردم و هنرمندان گفت: این وزاتخانه برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اقدام به برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه کتاب، نمایش و برنامه‌های فرهنگی و هنری کرده که رکورد بازدید بیش از ۷ میلیون نفر از این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل باعث عصبانی و مایوس شدن دشمنان نظام شد.
محمد مهدی اسماعیلی با بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد فضای امید و نشاط و ترویج ارزش‌های انقلابی و دینی در جامعه افزود: همخوانی و رونمایی از سمفونی خط شکنان همزمان در تالار وحدت تهران با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا به ویژه شهدای خط شکن قم یکی از کار‌های فوق العاده زیبای یک دهه اخیر بود که انجام شد.

آمادگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید محتوا و بسته‌های مرتبط به برگزاری کنگره‌های شهدا در تمام استان‌ها

وی از آمادگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید محتوا و بسته‌های مرتبط به برگزاری کنگره‌های شهدا در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: این کار برای قم و همدان انجام شده است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره تاثیر زبان هنر در جامعه، افزود: با تولید محتوا‌های فرهنگی و هنری با زبان هنر در تبیین مسایل فرهنگی و همچنین بحث عفاف و حجاب تلاش می‌کنیم.
محمد مهدی اسماعیلی همچنین به تصویب بودجه فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگی نداشتن ضمانت اجرایی برخی برنامه‌ها بود که اخیرا براساس ماده ۵ تبصره ۹ لایحه شرکت‌های دولتی و بانکی مکلف شدند تا یک درصد از بودجه خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.
وی نگاه دولت و وزارتخانه را نظارتی و تسهیل گری در برگزاری مراسم‌ها عنوان کرد و گفت: دولت قرار نیست در اجرای برنامه‌ها نقش تصدی گری داشته باشد و اصل حضور مردم است و به دنبال اجرای آن توسط مردم هستیم و برنامه آینده ما برگزاری باشکوه مراسم‌های متعلق به پیامبر اکرم (ص) با رویکرد ابجاد انسجام ملی، نشاط دینی و فرهنگی منطبق با الگوی بومی اسلامی - ایرانی است.
سردارعلی آقا زاده رییس مجمع نمایندگان گیلان وازنمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به مشکلات فرهنگی ناشی از مدیریتی اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از این مشکلات را با یک تیم اندیشه ورز پیشکسوت با تجربه می‌توان ساماندهی کرد و ما در استان با داشتن چنین افراد صادق در مباحث فرهنگی و مدیریتی آمادگی کمک به وزارتخانه را هم داریم.
رسول فرخی میکال نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست ایجاد تعهدات خوب فرهنگی از سوی وزارتخانه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گیلان با داشتن عنوان اولین‌ها از جمله اولین حکومت شیعه در بسیاری مسایل نیازمند نگاه و تمهیدات ویژه از سوی وزارتخانه است.
سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم ازحمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید محتوا‌های کنگره بزرگداشت شهدا استقبال کردند و خواستار حمایت بیشتر در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای ارکستر سمفونی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه