English

اجرای طرح ویژه تابستانی برخورد با خودروهای حادثه ساز رانندگی

فرمانده پلیس‌راه گیلان از اجرای طرح ویژه تابستانی و تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی و راکبان موتورسیکلت در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مهیار رستگار امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکنون تمام محورهای مواصلاتی گیلان بدون محدودیت ترافیکی باز است، گفت: شدت بارندگی شرایط رانندگی را در جاده‌های استان سخت کرده است.

وی با بیان اینکه سطح جاده‌های استان بر اثر شدت بارندگی لغزنده است، افزود: کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و بی‌دقتی در امر رانندگی حادثه‌آفرین است.

فرمانده پلیس‌راه گیلان با بیان اینکه هنوز تعدادی از مسافران در گیلان هستند، تصریح کرد: اینها ممکن است رانندگی در شرایط بارانی را تجربه نکرده باشند، بنابراین باید دقت کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان مراقب عابران پیاده باشند، ادامه داد: با توجه به شرایط بارانی رانندگان از سلامت برف‌پاک‌کن خودروهای خود اطمینان داشته باشند و فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت کنند.

رستگار از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در جاده‌های گیلان خبر داد و یادآور شد: با آغاز فصل تابستان و افزایش میزان سفرها طرح‌های ویژه‌ای برای مهار تخلفات حادثه‌ساز به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، انحراف به چپ، عدم استفاده از کمربند ایمنی، حرکت نکردن در بین خطوط و … در قالب طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز لحاظ شده است و در صورت مشاهده تخلفات خودرو به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه گیلان برخورد با موتورسواران متخلف را نیز در قالب طرح مذکور عنوان کرد و ادامه داد: عدم استفاده از کلاه ایمنی تخلف مهم محسوب می‌شود و موتور راکب متخلف به مدت ۱۰ روز توقیف می‌شود.

وی از رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت خواست: به قوانین رانندگی احترام بگذارند و از آن تخطی نکنند و سبقت و سرعت مجاز را هنگام رانندگی و برای جلوگیری از حوادثمهم بشمارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه