English

افزایش آمار حریق در گیلان

رئیس امور حوادثغیرمترقبه ستاد بحران استانداری گیلان گفت: آمار حریق در رشت در حال افزایش بوده و روند صعودی دارد.

افزایش آمار حریق در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، حجت نجفی بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد بیشتر افراد سعی می‌کنند از عمق حادثه فاصله بگیرند، اما آتش‌نشانان برای نجات جان و مال مردم به قلب حادثه می‌روند.

وی با بیان اینکه آمار حریق در رشت روند صعودی دارد و در حال افزایش است، گفت: حریق در حال افزایش شهر رشت در کنار دیگر حوادثغیرمترقبه از دغدغه‌های ستاد بحران استانداری گیلان است.

رئیس امور حوادثغیرمترقبه ستاد بحران استانداری گیلان ادامه داد: در ستاد بحران استانداری گیلان برای خرید تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اعلام آمادگی می‌کنیم و یادآور می‌شویم که در اعتبارات سال ۹۵ بودجه خوبی برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر رشت تصریح کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی باید افزایش یابد تا ماموران در صورت بروز حوادثو حریق به سرعت در محل حادثه حضور یابند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با انتقاد به افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این شهر گفت: باید به جای ایجاد ایستگاه‌های متعدد آتش‌نشانی که خالی از پرسنل و تجهیزات هستند نسبت به خرید تجهیزات مدرن برای سازمان اقدام شود.

محمود باقری‌خطیبانی افزود: قدرت سازمان آتش‌نشانی در مقایسه با پنج سال پیش کاهش یافته است و در زمینه تجهیزات مورد نیاز در تنگنا هستیم.

وی با اشاره به اینکه بارها وضعیت بازار رشت را انفجاری اعلام کردیم، افزود: اعتقاد ما بر این است که حریق در بازار می‌تواند فجایع بزرگی به بار آورد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت یکی از دلایل اعتراض خود نسبت به اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی این شهر را وجود انبارهای اصناف در داخل بازار عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در داخل بازار سقف‌های مغازه‌ها به یکدیگر وصل شده‌اند و هوا ندارند و در صورتی که حریقی رخ دهد به تمام مغازه‌های مجاور گسترش می‌یابد.

باقری‌خطیبانی با بیان اینکه به تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی اضافه، اما به تجهیزات آن توجه نشده است‌، یادآور شد: حدود ۹ سال است یک خودرو به سازمان آتش‌نشانی اضافه نشده و تنها با یک سیاست خاص به دنبال ایجاد ایستگاه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه