English

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

پرونده تخلف ۱۹ پزشک در بیمارستان دکتر حشمت مختومه اعلام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از آن جایی که میزان پرداختی ها براساس میزان حضور فیزیکی محاسبه می شود، پس از بررسی پرونده این افراد، در دیوان محاسبات مشخص شد که این افراد علاوه بر محل کار خود، در محلی دیگر مانند سایر بیمارستان های استان، دانشگاه انجام وظیفه می کردند.در این راستا پرونده هر 19 نفر مختومه اعلام شده است.

پرونده تخلف 19 پزشک در بیمارستان دکتر حشمت مختومه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک در نشت خبری با اصحاب رسانه در خصوص نبود امکانات و تجهیزات کافی در بیمارستان حشمت، بیان کرد: بیمارستان حشمت به عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب، یکی از مراکز حایز اهمیت در حوزه سلامت استان است.

وی افزود: عدم استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در این بیمارستان، منجر به ایجاد برخی نارضایتی ها شده است که در حال بررسی است. در این راستا، با توجه به نیاز استان، تخت های بیمارستانی این مرکز نیز در حال توسعه می باشد.

رییس دانشگاه، در خصوص نحوه جذب برخی از اعضای هیات علمی در این بیمارستان، گفت: اخباری که اخیرا در برخی رسانه ها در خصوص نحوه جذب یک عضو هیات علمی منتشر شده، مربوط به فردی است که سهمیه مناطق محروم در استان دیگر بوده که با فردی در استان گیلان جابجا می شود.

وی پس از شرکت در فرخوان جذب هیات علمی، از طریق وزارت بهداشت، مسیر قانونی خود را طی می کند. در نهایت، دانشگاه اقدام به صدور حکم برای وی کرده است، بنابراین در این زمینه وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد. مشکل از زمانی آغاز شد که تعدادی از اعضای هیات علمی پس از صدور حکم، اقدام به شرکت در آزمون فلوشیپ (فوق تخصصی) کردند که دانشگاه به دلیل این که اعضای هیات علمی پس از جذب، حداقل تا 5 سال حق شرکت در آزمون فلوشیپ را ندارند، (مگر به تشخیص و نیاز دانشگاه) جلوی این اقدام را گرفت. زیرا اعضای هیات علمی به تشخیص هیات رییسه دانشگاه می توانند فقط در رشته های مورد نیاز دانشگاه شرکت کنند. در غیر اینصورت حکم هیات علمی آنها لغو می شود. فرد مذکور در حال حاضر علیرغم قبولی در فلوشیپ، به عنوان پزشک جنرال در بیمارستان حشمت مشغول به کار است.

پرونده تخلف 19 پزشک در بیمارستان دکتر حشمت مختومه اعلام شد

وی  پیرامون تخلف 19 پزشک در بیمارستان دکتر حشمت، گفت: کم بودن میزان حضور فیزیکی 19 نفر از اعضای هیات علمی، در تایمکس بیمارستان حشمت موضوعی بود که برای مراجع نظارتی شائبه ایجاد کرد. از آن جایی که میزان پرداختی ها براساس میزان حضور فیزیکی محاسبه می شود، پس از بررسی پرونده این افراد، در دیوان محاسبات مشخص شد که این افراد علاوه بر محل کار خود، در محلی دیگر مانند سایر بیمارستان های استان، دانشگاه و مواردی از این قبیل انجام وظیفه می کردند ( به طور مثال یک متخصص بیهوشی هم در بیمارستان پورسینا و هم در بیمارستان حشمت حضور داشت این در حالی بود که فقط حضور وی در بیمارستان حشمت محاسبه شده بود). در این راستا پرونده هر 19 نفر مختومه اعلام شده است.

رییس دانشگاه با اشاره به این که تخلفات در هر زمینه ای باید از مراجع قانونی توسط کارشناسان آن حوزه، بررسی و پیگیری شود تصریح کرد: برخی از اخبار کذب منتشره در رسانه ها، ممکن است فضای رسانه ای را لکه دار کند. بنابراین لازم است که اصحاب رسانه هوشیارانه عمل کنند و با پیگیری مسایل از طریق مراجع قانونی از صحت و سقم اخبار مطلع شوند.

یوسف زاده، افزود: بدهی دانشگاه در سه سال پیش، حدود 450 میلیارد تومان بود. 330 میلیارد نیز از بیمه ها مطالبه داشتیم. به عبارت دیگر 120 میلیارد کسری داشتیم. ولی در حال حاضر، دانشگاه علوم پزشکی گیلان نه تنها بدهکارترین دانشگاه کشور نیست بلکه با مدیریت هزینه ها، تراز مالی دانشگاه به صفر رسیده است. بی تردید تحقق این مهم در وضعیت نامناسب اقتصاد فعلی، اهمیت این دستاورد را دوچندان می کند.

هیات امنای دانشگاه مرجع موثق برای تایید وضعیت مالی دانشگاه

وی هیات امنای دانشگاه را مرجع موثق برای تایید وضعیت مالی دانشگاه بر شمرد و گفت: تمامی اعضای هیات امنای دانشگاه از سوی وزارت بهداشت منصوب می شوند.

وی در خصوص برنامه های مرکز تروما گفت: به دنبال اقدامات صورت گرفته در مرکز تروما و همکاری سازمان های ذیربط، آمار تلفات تصادفات جاده ای در استان کاهش یافته است به طوری که طی 9 ماه اول سال جاری شاهد کاهش 40 مرگ در گیلان بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه