English

به مناسبت روز پرستار صورت گرفت؛

تقدیر از یکصد و ده پرستار نمونه گیلان

همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از یکصد و ده پرستار نمونه، تقدیر شد.

تقدیر از یکصد و ده پرستار نمونه گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، به همت مدیریت امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و  با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان مهندس کوچکی نژاد، دکتر جمالی، مهندس جعفرزاده ایمن آبادی و دکتر داداشی، ریاست، معاونان و مدیران دانشگاه، اساتید، روسای دانشکده ها، مدیران شبکه های بهداشت و درمان، روسای بیمارستان ها، پرستاران مراکز دولتی و خصوصی گیلان، و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  از یکصد و ده پرستار نمونه استان، تقدیر شد. 

روز پرستار علوم پزشکی گیلان

شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با اشاره به این جایگاه و نقش پرستاری در ارتقای سلامت جامعه، گفت:  پرستاران به عنوان یکی از اصلی ترین حلقه های نظام سلامت، نقش بسزایی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه دارند.

وی با اشاره به نخستین همایش " زن و فرهنگ سلامت " که اخیرا" به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد، افزود: در این همایش از پنچ مادر نمونه گیلانی که برای سلامت خانواده و فرزندان بیمار خود تلاش کرده بودند، تقدیر شد و نشان شهروند مسوول به آنها اهدا شد. این این امر، نشانگر ارزش و اهمیت کار یکایک پرستاران است که به طور شبانه روزی و بدون هیچ نسبتی با بیمار و با مهارت، دانش و تخصص خود در کنار بیماران و در خدمت جامعه می باشند.

روز پرستار علوم پزشکی گیلان

دامنه فعالیت پرستاران از حوزه های درمانی فراتر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهربانی را بال دیگر فرشتگان رحمت (پرستاران) ذکر کرد و گفت: نمی توان از پرستار گفت و در کنار این لفظ، از صبر و مهربانی پرستار حرفی نزد. امروز دامنه فعالیت های پرستاری (حضور بر بالین بیمار) از حوزه های درمانی فراتر رفته و طرح پایلوت غربالگری سلامت گیلانیان بالای 30 سال که از 22 دی ماه سال جاری با مشارکت مدیریت پرستاری، نظام پرستاری و دانشکده های پرستاری گیلان در تمامی بیمارستان های استان اجرا شده است، در واقع بیانگر نگاه جدید مبنی بر نقش پرستاران در عرصه های جدید به ویژه اجتماعی است.

 یوسف زاده چابک مراقبت پرستاری بر بالین بیمار در منزل (هوم کر) را دامنه جدیدی از فعالیت های پرستاران خواند و یادآور شد: روز به روز ابعاد این فعالیت ها در حال گسترش است..

رییس دانشگاه در ادامه با اشاره به تدوین نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای این نقشه موفقیت های جدیدی را کسب کرده است و راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوب می شود  که در این خصوص، در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پیشتاز است.

وی با بیان این که طی روز گذشته اولین نظام ارجاع سطح سه در کلینیک فوق تخصصی بعثت رشت راه اندازی شده است، افزود: اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در حال حاضر در شهرستان های استان در حال راه اندازی است و امیدواریم طی ماه های آتی قسمت در اعظم استان و در تمامی شهرستان های گیلان این طرح تحقق یابد.

 یوسف زاده چابک یادآور شد: نقشه جامع دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال 95 در دانشگاه با هدف " پیشرو در بین دانشگاه های نسل سوم " طراحی شد و امروز به نظر می رسد نقش پرستاران نیز در راستای دستیابی به اهداف دانشگاه می تواند اثر گذار باشد. ما اطمینان داریم که ضامن اجرا و تداوم این برنامه ها با نظارتی که در حوزه های مختلف انجام می گیرد، بسیار مثمر ثمر است.

روز پرستار علوم پزشکی گیلان

بیمارستان های سطح یک، چالش حوزه سلامت هستند

دکتر یوسف زاده چابک در ادامه تعداد بیمارستان های 32 تختخوابی در کشور 81 بیمارستان و در استان گیلان هفت بیمارستان عنوان کرد و افزود: بیمارستان های شهرستان های املش، رودسر، سیاهکل، شفت، رضوانشهر ، منجیل و رستم آباد به عنوان بیمارستان های سطح یک، یکی از چالش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حوزه سلامت محسوب می شوند زیرا بیمارستان های سطح یک، از خدمات پزشکان متخصص کمتر بهره مند می شوند.

رییس دانشگاه با تاکید بر این که هر یک از بیمارستان های 32 تختخوابی گیلان به عنوان قمر یک بیمارستان قطب در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی پزشکی گیلان قرار خواهند گرفت، گفت: در این در آینده نزدیک، خصوص بیمارستان املش با بیمارستان رودسر، بیمارستان رضوانشهر با بیمارستان انزلی، بیمارستان ماسال با بیمارستان صومعه سرا، بیمارستان منجیل با بیمارستان رودبار پیوند خواهند خورد و مدیریتی یکسان خواهند داشت.

وی در ادامه ضمن تشریح بیمارستان های سطوح دو  و سه اظهار داشت: با توجه به کثرت آمار مراجعان به بیمارستان های شهر رشت، فشار مضاعفی به کادر پرستاری و درمانی بیمارستان های شهر رشت تحمیل می شود و قطعا" این امر نیازمند چاره اندیشی است.

 یوسف زاده چابک از بهره برداری بیمارستان های 200 تختخوابی لاهیجان، تالش و آستارا ظرف مدت چند ماه آینده خبر داد و افزود: یک بیمارستان جامع (500 تختخوابی ) در پورسینا برای مردم رشت لازم است و مرکز آموزشی درمانی رازی رشت هم به عنوان مرکز پیوند و سرطان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد تخت های بیمارستانی در رشت یک هزار و 100 تخت است و در نظر داریم 500 تخت بیمارستانی در مجتمع پزشکی سایت لاکان را به این تعداد اضافه کنیم. در حال حاضر بیمارستان در حال ساخت سایت لاکان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر این که با راه اندازی یک مرکز آکادمیک در شهرستان رشت از بار مضاعف ارایه خدمات در این شهرستان کاسته می شود، این مهم را به عنوان یک مطالبه برای برای مردم گیلان عنوان کرد و خواستار یک بیمارستان جامع در رشت شد.

یوسف زاده ادامه داد: مسلما" وظیفه دانشگاه علوم پزشکی گیلان پاسخگو بودن در خصوص تامین مطالبات به حق پرسنل است. ارتقا جایگاه پرستاری و ارتباط آن با اهداف هیات رییسه دانشگاه، به نوعی استفاده از این پتانسیل در جهت تحقق اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد. وی با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سومین سالی است که بر اساس اهداف نقشه راهبردی دارد پیش می رود، از تحقق تسویه بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظرف مدت سه ماه آینده خبر داد.

وی یادآور شد: خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفته است میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با کسری ها برابر است. حتی در برخی از موارد در پاداش عملکرد پرسنل به ویژه پرستاران نیز جلوتر عمل کرده ایم. در این زمینه مطالبات بیمه ها تا پایان 96 دریافت شده و خوشحال هستیم که تا دو ماه پیش از پایان سال جاری، مطالبات سال گذشته را تسویه می کنیم.

رییس دانشگاه با تاکید بر این که به جز مطالبات پزشکان، هیچ مطالبه دیگری دانشگاه از سال 96 ندارد، اظهار امیدواری کرد: طی ماه های آینده بتوانیم مطالبات به حق پرسنل در سال 97 را هم آغاز کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مسلما" تلاش مدیران پرستاری، با تعامل و همکاری مناسبی که مدیریت پرستاری دانشگاه با معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارد، افزایش می باید و  امید است، با افزایش انگیزه کادر پرستاری و با استفاده از این نیرو و پتانسیل که می تواند موتور محرکه قوی دیگری برای دستیابی به اهداف دانشگاه باشد، به مردم عزیز خدمات مناسب ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه