English

مدیرکل آموزش‌و پرورش گیلان اعلام کرد:

گیلان در مقایسه با جمعیت دانش آموزی کشور ۴ دهم کمتر است/گیلان میزبان جشنواره «جابربن حیان» در سطح کشور

مدیرکل آموزش‌و پرورش گیلان گفت: استان گیلان از نظر جمعیت دانش‌آموزی 8/2 دهم جمعیت دانش‌آموزی کشور را به خود اختصاص داده از این‌رو، استان گیلان در مقایسه با جمعیت دانش آموزی کشور 4 دهم کمتر است.

گیلان در مقایسه با  جمعیت دانش آموزی کشور 4 دهم کمتر است/گیلان میزبان جشنواره «جابربن حیان» در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، نادر جهان آرای در نشست تخصصی تبیین «طرح تکالیف محور» و برنامه ویژه مدرسه در سالن اجتماعات بنیاد شهید استان گیلان با اشاره به اهمیت آموزش در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: استان گیلان از نظر جمعیت دانش‌آموزی 8/2 دهم جمعیت دانش‌آموزی کشور را به خود اختصاص داده ازاین‌رو، استان گیلان در مقایسه با  جمعیت دانش آموزی کشور 4 دهم کمتر است و این مسئله به دلیل گام گذاشتن گیلان در مسیر سالمندی است.

گیلان بالاترین جذب نیرو را نسبت به دیگر استان‌ها دارد

جهان آرای به نیروهای بازنشسته و جذب نیرو اشاره و اضافه کرد:  در دوره پیش دبستانی در گیلان نیرو جذب شده است  و بر اساس آمار دریافتی گیلان بالاترین جذب نیرو را نسبت به دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه علی‌رغم سرسبزی طبیعی، استان مورد ظلم واقع‌شده است افزود: اگرچه گیلان در مقایسه با گذشته به درصدی از بهبودی رسیده اما این میزان بهبود قابل‌اتکا نبوده و آمارها نشان‌دهنده ظلمی است که به استان گیلان شده است.

جهان‌آرای با تأکید بر مطالبه گری گیلان برای ترمیم برخی از کاستی‌های گذشته اظهار داشت: گیلان به جهت باران و عوامل طبیعی، با فرسایش شدید و تخریب به‌شدت مواجه است ازاین‌رو، در بحث توسعه و تجهیز، نیازمند توجه ویژه‌ای خواهد بود.

گیلان میزبان جشنواره «جابربن حیان» در سطح کشور

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به طرح «جابربن حیان» که درگذشته پنج‌پایه را شامل بوده گفت: این جشنواره از کلاس درس آغاز و در سطوح مدرسه، منطقه و کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که قرار است گیلان میزبانی جشنواره «جابربن حیان» در سطح کشوری را در سال تحصیلی جاری به خود اختصاص دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه