English

فرماندار شهرستان بندرانزلی در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

باید بندرانزلی به بندری پویا و موثر در کشور تبدیل شود

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: باید بندرانزلی در صنعت دریانوردی اقتصادی تر شده و از تمامی امکانات و پتانسیل های موجود استفاده کرد تا بندرانزلی به بندری پویا و موثر در کشور تبدیل شود.

باید بندرانزلی به بندری پویا و موثر در کشور تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، اسماعیل حیدری آزاد با بیان اینکه وظیفه ایجاد تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی شهرستان با بنادر و دریانوردی برعهده بنده است افزود: زمانی می توانم بگویم موفق عمل کرده ام که جایگاه بنادر و دریانوردی را به عنوان یکی از منابع اقتصادی درآمدی استان و شهرستان با جایگاه خاص تعریف کنم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: 18 دستگاه اجرایی مرتبط باید در کنار و همراه با بنادر و دریانوردی خدمت رسانی کنند تا تخلیه و بارگیری کالا از نقطه آغاز بندر تا مقاصد داخلی و خارجی به بهترین شکلی صورت پذیرد.

باید بندرانزلی در صنعت دریانوردی اقتصادی تر شود

حیدری آزاد تاکید کرد: باید بندرانزلی در صنعت دریانوردی اقتصادی تر شده و از تمامی امکانات و پتانسیل های موجود استفاده کرد تا بندرانزلی به بندری پویا و موثر در کشور تبدیل شده و این امر تنها با تعامل با همکاری همه جانبه همه دستگاه های اجرایی شهرستان محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه در همه موارد همراه و همگام با بنادر و دریانوردی در جهت توسعه بندرانزلی در جلسات استانی و ملی دفاع خواهد کرد گفت: توسعه اقتصادی و صنعتی اداره کل بنادر و دریانوردی و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به توسعه اشتغال زایی و رشد گردشگری کمک شایانی می کند چرا که به عنوان مثال ایجاد کارخانه آرد در کنار سیلوها و انبارهای گندم و همچنین جذب و افزایش ماندگاری توریست با راه اندازی گردشگری دریایی علاوه بر جذب سرمایه گذار و رشد اقتصادی بندرانزلی در اشتغال زایی جوانان آن نیز تاثیر بسزایی دارد.

فرماندار بندرانزلی با انتقاد از عدم وجود تبلیغات میدانی در سطح شهر از صنعت بندر در این شهر ساحلی تاکید کرد: بندرانزلی با وجود پتانسیل بسیار قابلیت آن را دارد که با احداث موزه بنادر، موزه ملوان و همچنین برجسته کردن آرامستان لهستانی ها، برج ساعت و کلیسای تاریخی حضرت مریم (ع) به عنوان جاذبه های تاریخی و گردشگری به شهر توریستی با جاذبه های متنوع تبدیل شده و در نهایت شاهد افزایش اقامت گردشگر در این شهرساحلی و رونق اقتصادی ان باشیم .

اجرای طرح شبهای روشن برای افزایش درآمد شهروندان

حیدری آزاد با بیان اینکه پیگیر اجرای طرح شبهای روشن برای افزایش درآمد شهروندان و توسعه اقتصادی شهر است خاطر نشان کرد: به دنبال آنیم که ارتباط خواهرخواندگی بین بندرانزلی و یکی از بنادر کشورهای حاشیه خزر برقرار شود که این امر می تواند کمک شایانی به اقتصاد و افزایش معیشت مردم را در پی داشته باشد .

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه شغل صیادی به تنهایی جوابگوی نیازهای شهروندان و تامین معیشت آنان نیست تاکید کرد: متاسفانه در بندرانزلی تنها تخلیه و بارگیری در بندر دیده می شود در حالی که علاوه وارد و صادر کردن کالا می توان در بندر تولید و صنعت را نیز همزمان راه اندازی کرد تا در سطح شهر تحول قابل قبولی مشاهده شود.

حیدری آزاد افزود: اعمال حاکمیت دولت در سواحل و بنادر به منظور فراهم ساختن تسهیلات لازم درجهت گسترش امور تجارت دریایی و افزایش ارتباطات ساحلی و وصول حقوق و عوارض متداول، بخشی از وظایف بنادر و دریانوردی است.

وی خاطر نشان کرد: وجود اداره کل بنادر و دریانوردی انتظارات مردم را از این اداره کل بسیار بالابرده و تلاش در جهت جلب سرمایه گذاری خصوصی، مشارکت و سرمایه گذاری چند جانبه برای توسعه زیر ساختهای ترانزیت منطقه با یکسان سازی قوانین و مقررات، کاهش نرخ تعرفه های حمل و نقل ، رفع موانع و مشکلات زیربنایی قانونی و توجه به کریدور حمل و نقل چند وجهی می بایست در دستور کار قرار گیرد.

کاهش واردات چوب و افزایش واردات غله

فرماندار افزود: با توجه به کاهش واردات چوب و افزایش واردات غله باید نهایت بهره برداری صورت گیرد و با ساخت و احداث سیلوهای بیشتر با ایجاد کارخانه های تولیدی شاهد جذب سرمایه گذار باشیم و طبعا با توجه به کاهش عمده هزینه های مربوطه مورد استقبال سرمایه گذاران واقع خواهد شد.

حیدری آزاد تاکید کرد: مجتمع بندری بنادر و دریانوردی انزلی می تواند با ایجاد پایانه صادرات، مخازن روغن برای نگهداری روغن های خوراکی، سردخانه، بسته بندی و سورتینگ و همچنین کشتی سازی برای تعمیرات و ساخت شناور و اجرای کامل گردشگری دریایی(مارینا ) با راه اندازی اتوبوس دریایی بین بنادر انزلی، آستارا و باکو و سایر بنادر حاشیه دریای خزر، موجبات افزایش رونق گردشگری را در بندرانزلی پدید آورد و به تبع آن اشتغال زایی فراوانی را به دنبال داشته باشد.

فرماندار انزلی گفت: بندرانزلی را نباید صرف به عنوان یک پایانه دریایی تلقی کرد بلکه باید تبدیل به یک منطقه اقتصادی و صنعتی دریایی تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی