English

برگزاری کارگاه ابزارسازی در تحقیقات علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

کارگاه « ابزارسازی در تحقیقات علوم پزشکی » با حضور جمعی از اعضای هیات علمی گروه پزشکی و پیراپزشکی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد.

برگزاری کارگاه ابزارسازی در تحقیقات علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کارگاه آموزشی « ابزارسازی در تحقیقات علوم پزشکی » با حضور جمعی از اعضای هیات علمی گروه پزشکی و پیراپزشکی واحد های دانشگاهی رشت، لاهیجان و آستارا به میزبانی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 شادی دهقان زاده رئیس مجتمع پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  بیان کرد: عملکرد دانشگاهها وابسته به متغیرهای زیادی است که در بین آنها اعضای هیات علمی خبره و توانمند از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی ادامه داد:  توانمندسازی اساتید گروه علوم پزشکی با توجه به وظیفه­ای که در تربیت دانش­ آموختگان حوزه سلامت دارند، نقشی اساسی در ارتقاء و تعالی دانشگاهی ایفا می­کند که یکی از اهداف توانمندسازی اساتید گروه علوم پزشکی، ارتقای توان آنها در زمینه پژوهش است که از مبانی اولیه آن آشنایی با ساخت ابزاری معتبر و پایا جهت جمع­آوری داده­های مرتبط با سلامت از آزمودنی­هاست.

کارگاه ابزارسازی در تحقیقات علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

دهقان زاده خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت ساخت ابزارهایی جهت جمع­آوری داده­ها در مطالعات کمی علوم پزشکی، رویکردهای تولید گویه، اصول و مبانی ترجمه، بومی­سازی و تطابق­دهی فرهنگی ابزار و مبانی روایی و پایایی، کارگاهی دو روزه با هدف آشنایی با مبانی طراحی ابزارهای قلم – کاغذی و مراحل روانسنجی آنها ویژه اعضای هیات علمی برگزار شد.

رئیس مجتمع پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تصریح کرد: کارگاه آموزشی ابزارسازی در تحقیقات علوم پزشکی به مدت دو روز (8 و 9 آذر ماه) به همت معاونت پژوهش و فناوری، معاونت اداری مالی و مجتمع پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور اساتیدی چون دکتر عبادی، دکتر زارعیان و دکتر شریف­ نیا و با شرکت اعضای هیات علمی گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، لاهیجان و آستارا در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه