English

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد؛

اجرای ۸ پروژه تصفیه خانه فاضلاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از اجرای 8 پروژه تصفیه خانه فاضلاب در این دانشگاه، خبر داد.

اجرای 8 پروژه تصفیه خانه فاضلاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد تقی آشوبی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از اجرای 8 پروژه تصفیه خانه فاضلاب با توان تصفیه پساب به حجم 2500 مترمکعب در روز، خبر داد  گفت: طرح احداث و راه اندازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی به عنوان یکی از طرح های مهم و اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دو سه سال اخیر مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: ساخت این پروژه ها در راستای برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برای حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی آب های زیر زمینی و بهبود وضعیت زیست محیطی استان از سال 95 شروع شد که تصفیه خانه های بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت - سیدالشهدا (ع) لاهیجان - شهیدانصاری رودسر و ۳۱ خرداد منجیل در سال 96 افتتاح به بهره برداری رسیدند.

 آشوبی تصریح کرد: هم اکنون تصفیه خانه های بیمارستان پورسینا، ولایت، رازی، شفا، حشمت و رستم آباد با پیشرفت بالای 95% در دست اجرا می باشند که انشالله در آینده نزدیک در چرخه بهره برداری قرار می گیرند.

تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی1

وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت و راه اندازی این تصفیه خانه ها بالغ بر 72000 میلیون ریال از منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یاد آور شد: با اتمام کار ساخت این تصفیه خانه ها، تمامی بیمارستان های گیلان دارای تصفیه خانه فاضلاب خواهند بود، و پس از این نیز بنا به تاکیدات رییس دانشگاه، دیگر هیچ بیمارستانی در استان به بهره برداری نخواهد رسید مگر این که تصفیه خانه فاضلاب داشته باشد.

وی افزود: علی رغم کمبود منابع مالی، با برنامه ریزی توانستیم سیاست های زیست محیطی دانشگاه علوم پزشکی را به منصه ظهور برسانیم.

به گزارش موج، برای ساخت و راه اندازی تصفیه خانه های بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون 72000 ریال از محل منابع دانشگاه هزینه شده است و برای اتمام این پروژه ها نیز 45000 میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه