English

هم‌زمان با هفته ملی کودک؛

مسابقه استانی قصه‌گویی کانون در رشت آغاز شد

رقابت راه‌یافتگان به‌ مرحله‌ی استانی بیست و یکمین مسابقه قصه‌گویی بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت آغازشد.

مسابقه استانی قصه‌گویی کانون در رشت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج ازگیلان، بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی کانون درحالی آغازشد که شرکت‌کنندگان دراین رویداد فرهنگی و هنری، تجربه‌های قصه‌گویی خود را در سه بخش تخصصی (قصه‌گویی)، عمومی (فیلم 90 ثانیه‌ای) و علمی (مقاله‌نویسی) به اشتراک‌گذاشتند.

برپایه این گزارش، با انتشار فراخوان این جشنواره که با استقبال گسترده‌ی مخاطبان همراه‌بود، بیش‌از 360 اثر به دبیرخانه‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی در کانون ارسال‌شد و دراین میان نیز هیئت داوران متشکل از خدیجه مشکبید حقیقی، ساحره پورشاهماری و هم‌چنین الهام کمال‌پور، به بررسی و گزینش آثار ارسالی پرداختند.

معرفی بیش از 230 اثر قصه‌گویی را برای داوری به دبیرخانه مرکزی درتهران

برهمین اساس، هیئت داوران پس از بازبینی قصه‌های بخش عمومی و 90 ثانیه‌ای بارگذاری شده درسایت کانون، بیش از 230 اثر قصه‌گویی را برای داوری به دبیرخانه مرکزی درتهران معرفی‌کرد.

دربخش مقاله‌های علمی نیز پس از بررسی های اولیه، 10 چکیده اثر استانی انتخاب و به واحد پژوهش دبیرخانه قصه‌گویی ارسال‌شد.

جشنواره قصه گویی گیلان

بخش تخصصی این مسابقه نیز از دو بخش اصلی ملی شامل «دختران و پسران (۱۴ تا ۱۸ سال)»، «زنان و مردان (۱۸ سال به بالا)» و «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها» و بخش بین‌الملل شامل «برگزیدگان ۲۰ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای»، «قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور» تشکیل‌شد.

دراین میان، گروه داوری این مسابقه از میان 120 شرکت کننده و پالایش مرحله‌ی نخست، 51 اثر را انتخاب و برای شرکت در مرحله‌استانی مسابقه استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی که 17 و 18 مهرماه در سالن نمایش‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار‌می‌شود، معرفی‌کرد.

برپایه این گزارش، در نخستین روز برگزاری این مسابقه که صبح امروز با حضور مدیر‌کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری، جمعی ازمسوولان، کودکان و قصه‌گویان بخش تخصصی (کلاسیک و خلاق) آغازشد، 25 قصه‌گوی گیلانی به قصه‌گویی پرداختند.

پخش تیزر جشنواره استانی قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی و اجرای سرود اعضا، سخنرانی مدیر‌کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری و تشریح روند برگزاری این جشنواره از سوی مدیر‌کل کانون استان گیلان ازدیگر‌برنامه‌ها‌ی روز نخست این مسابقه بود که با همراهی بیش از 300 کودک دانش‌آموز انجام‌گرفت.

به گزارش موج، مسابقه استانی قصه‌گویی صبح و عصر فردا نیز با هنرنمایی 26 قصه‌گو ادامه خواهد یافت و درپایان نیز 11 برگزیده استانی برای شرکت در بخش منطقه‌ای که با حضور قصه‌گویانی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین و اردبیل صورت می‌گیرد، معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه