English

شناسایی فردی با مشخصات گروه خونی O بمبئی در گیلان

برای اولین بار فردی با مشخصات گروه خونی O بمبئی از گروههای خونی نادر در گیلان شناسایی شد

شناسایی فردی با مشخصات گروه خونی O بمبئی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، خون فرد بستری شده دریکی از بیمارستانهای رشت پس از بررسی در بیمارستان صبح یکشنبه یکم مهرماه به اداره کل انتقال خون گیلان  ارجاع داده شد که با انجام آزمایشات لازم گروه خونی وی بعنوان اولین گروه خونی O بمبئی یکی از گروههای خونی نادر در گیلان معرفی شد.

پس از هماهنگی لازم با سازمان انتقال خون کشور در کوتاهترین زمان ممکن دو کیسه خون O بمبئی به اداره کل انتقال خون گیلان ارسال که پس از انجام آزمایشات کراس مچ  در شب دوشنبه دوم مهرماه برای تزریق به بیمار به بیمارستان تحویل داده شد.

در ادامه یادآور می شود: یکی از دو واحد گروه خونی O بمبئی مربوط به نوه فرد بستری شده در بیمارستان بود.

 اداره کل انتقال خون استان گیلان در نظر دارد  خانواده فرد بیمار را  جهت انجام آزمایشات گروه خونی فرا خوانده تا پیش از وقوع هر حادثه ای گروه خونی نادر شناسایی شده و پیش بینی لازم صورت پذیرد.

خون اهدایی افراد با گروه های نادر در بانک خون گروه های نادر در سازمان انتقال خون ایران جهت افراد نیازمند به این گروه های خونی ذخیره می گردد.

گروه خونی فردی که بین ۵ تا۱۰هزارنفر از جمعیت مشاهده نشده باشد، گروه خونی نادر نامیده می‌شود، همه ما با رایج‌ترین‌ترین گروه‌های خونی که عبارتند از ‎ A.B.AB.‎ و گروه خونی ‎ O‎آشنا هستیم، اما۳۶۰ نوع گروه خونی غیر از گروه‌های یاد شده شناسایی شده است که ممکن است فرد در زمانی متوجه نادر بودن خون خود می‌شود که دچار حادثه‌ای شده یا صدمه‌ای دیده باشد یا زنانی که سقط‌های مکرر داشته‌اند متوجه این موضوع شوند که دارای خون نادر هستند ‎.‎

از هر۲ میلیون ایرانی یک نفر از این گروه خون برخوردار است ‎ .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه