English

طی سال گذشته صورت گرفت؛

اتفاق روزانه ۵۱ ازدواج در گیلان/کاهش ۶درصدی جدایی همسران در گیلان

مدیر کل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه بطور متوسط در سال گذشته روزانه 51 ازدواج در استان اتفاق افتاد ادامه داد: در رابطه با طلاق در سال 96 نسبت به سال 95، 5 درصد کاهش را شاهد بودیم.

اتفاق روزانه 51 ازدواج در گیلان/کاهش 6درصدی جدایی همسران در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، قاسم روحانی فر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان ثبت امار ازدواج و طلاق در گیلان طی سال گذشته اظهار کرد: در مجموع 18 هزار و 667 مورد واقعه ازدواج در طول سال گذشته در استان به ثبت رسید که مقایسه این میزان با سال 95 حکایت از رشد 7 و نیم درصدی دارد.

وی افزود: ازدواج در مردان اغلب در سنین بین 25 تا 29 سال و در خانم ها بین 20 تا 24 سالگی رخ داده است. به بیان دیگر میانگین سن ازدواج آقایان در گیلان 27 سال و خانم ها 24 سال است. مدیر کل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه بطور متوسط در سال گذشته روزانه 51 ازدواج در استان اتفاق افتاد ادامه داد: در رابطه با طلاق در سال 96 نسبت به سال 95، 5 درصد کاهش را شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه  استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی دستگاه های اجرایی از جمله مهترین اولویت های دولت تدبیر و امید است، خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید اهتمام بسیار زیادی به روی کار آوردن جوانان و بانوان دارد و تعداد افراد شاغل در ثبت احوال گیلان هم اکنون 251 نفر است که 81 نفر از بانوان هستند و 5 تن از این بانوان در حوزه مدیریتی اشتغال به کار دارند؛ همچنین سهم جوانان از 57 مدیر مردی که در این سازمان مشغول فعالیت هستند 21 نفر است.

رتبه چهارم گیلان در صدور کارت ملی هوشمند به واجدین شرایط در سطح کشور

روحانی فر در ادامه با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در گیلان اظهار داشت: بحث هوشمند سازی کارت ملی به عنوان نهضتی بزرگ از اواسط سال 1391 مطرح شد و از جمعیت 2 میلیون و 540 هزار نفری گیلان، 2 میلیون و صد هزار نفر بالای 15 سال سن دارند که واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هستند.

ثبت احوال گیلان با صدور 704 هزار و 343 کارت ملی هوشمند توانست 81 درصد از واجدین شرایط کل استان را پوشش داده و از این حیث به مقام چهارم در کشور دست یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه