English

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

افزایش قیمت مرغ در بازار توجیه ندارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به اینکه تولید مرغ در استان گیلان، تقریبا ۵۰ درصد بیش از نیاز مصرفی استان است به هیچ وجه گرانی بی ضابطه آن توجیه ندارد.

افزایش قیمت مرغ در بازار توجیه ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه تنظیم بازار استان گفت: در شرایط کنونی نیازمند همراهی و همدلی همه دستگاه های استان برای جلوگیری از صدمات بیشتر به قشر آسیب پذیر جامعه هستیم.

وی از همه کاسبان و بازاریان ‌درخواست کرد: با رعایت انصاف و وجدان که نشانگر رشد و تعالی انسانی است، نگاه ویژه ای به بازار داشته باشند.

دلق پوش، افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، تنها مرجع قیمت گذاری سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و هر گونه افزایش قیمت مغایر با قانون و به منزله خدشه دار کردن حقوق شهروندی و عدم رعایت حق الناس است.

وی مسئولین اتحادیه ها  و انجمن های زنجیره های مرغ را مورد خطاب قرار داد و بر رعایت مایحتاج عمومی مردم تاکید کرد و ادامه داد: ما در تامین و عرضه محصولات مصرفی مردم تکلیف ویژه داریم و اهتمام به تامین و عرضه مناسب اقلام اساسی نظیر غذا و دارو از اهم وظایف تنظیم بازار استان است.

به هیچ وجه راضی به ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان گیلان نیستم

وی تصریح کرد: لازم است به نحوی فعالیت کنیم که برای سایر استان ها الگو باشیم و منفعت طلبی ها و شخصی نگری ها نباید بر روند تعادل و تنظیم بازار اثر بگذارد و به اعتقاد و شعور اجتماعی خود پایبند باشیم و بدانیم که در یک کشتی نشسته ایم و اگر مشکلی به وجود آید همگی دچار تبعات آن خواهیم شد.

دلق پوش افزود: تصمیمات یک طرفه در حوزه بازار به هیچ وجه قابل پذیرش نیست با توجه به اینکه تولید مرغ در استان گیلان، تقریبا ۵۰ درصد بیش از نیاز مصرفی استان است به هیچ وجه گرانی بی ضابطه آن توجیه ندارد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار هشدار داد: ما می توانیم بر اساس قانون، خروجی‌های استان را ببندیم و با استفاده از گشت‌های مشترک و با مساعدت نیروهای دست اندرکار از خروج مرغ تولیدی استان جلوگیری کرده و مرغ منجمد را همزمان در بازار توزیع کنیم آن وقت، قطعا تولیدکنندگان و عرضه کنندگان هردو متضرر خواهند شد، لذا ما را مجبور به برخورد این چنینی و تعزیری نکنید و منافع مصرف کنندگان استان را نیز در نظر بگیرید.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه راضی به ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استان گیلان نیستم ولی آنچه برای ما مهم است تامین و عرضه عادلانه مرغ در گیلان است و به شرط تامین نیاز مردم گیلان، مازاد و اضافه بر تولید نیاز مردم می تواند در سایر استان‌ها توزیع و عرضه شود و دامپزشکی نیز بر این قضیه باید نظارت جدی داشته باشد.

ایران هفتمین کشور تولید مرغ در دنیا است

دلق پوش در پایان کارگروه، مسئولین اتحادیه تعاونی مرغداران و انجمن صنفی مرغ فروشان را مخاطب قرار داد و گفت: آنالیز قیمت ها باید علمی و واقعی باشد و باید قیمت تمام شده مرغ مشخصاً استخراج و اعلام شود و نباید متأثر از مسائل جانبی،  دلالی و فضای روانی بازار باشد و اساس کار براین باشد که تا حدممکن با نازلترین قیمت به دست مصرف کننده نهایی برسد.

کشور ایران هفتمین کشور تولید مرغ در دنیا است که پس از صنعت خودرو و قطعات یدکی در کشور صنعت مهر دومین صنعت است و مصرف سرانه مرغ در ایران از ابتدای انقلاب از دو کیلو به ۲۴ کیلو رسیده است.

همچنین در استان گیلان ۸۲۰ واحد مرغداری وجود دارد که روزانه ۴50 تن لاشه مرغ تولید می کنند که به صورت میانگین ۳۶۰ تن به صورت خالص به بازار کشور عرضه می شود که حسب بررسی ، نیاز واقعی مصرفی بازار استان گیلان حداکثر در شرایط وجود گردشگران،  ۲۰۰ تن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی