English

اعلام آمادگی ستاد اربعین آستارا برای پذیرش ۱۲ هزار زائر خارجی

فرماندار بندر آستارا از آمادگی ستاد اربعین این شهرستان برای استقبال و پذیرایی از 12 هزار زائر خارجی خبر داد.

اعلام آمادگی ستاد اربعین آستارا برای پذیرش 12 هزار زائر خارجی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش در سومین جلسه ستاد اربعین حسینی در فرمانداری آستارا گفت: برای پشتیبانی از زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا، کمیته های هفت گانه و کارگروه های مختلف تشکیل شده است.

وی افزود: حضور زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا آثار بسیاری به ویژه در انتقال فرهنگ ایرانی دارد و مردم آستارا به دلیل حضور در مرز، به گردشگران خارجی تاثیر فرهنگی و اجتماعی می گذارند.

وی ادامه داد: تهیه کتابچه های معرفی جاذبه های گردشگری و پشتیبانی شهرداری برای پذیرایی و اسکان موقت زائران باید با ظرافت خاصی انجام شود.

رنجکش با تقدیر از اقدامات سال گذشته ستاد اربعین آستارا از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست، امسال از مشارکت های مردمی نیز استفاده کنند.

فرماندار آستارا یادآور شد: در سال گذشته حدود 9 هزار زائر از چهار کشور خارجی از آستارا به ایران وارد و به عراق عازم شده بودند و باید با توجه به سیاست های کلان نظام و منافع ملی، با خدمات مناسب زمینه‌ حضور گردشگران مذهبی را در آستارا و گیلان فراهم کنیم.

همایش پیاده روی اربعین حسینی همه ساله در آستانه چهلمین روز شهادت امام حسین (ع)، با حرکت میلیون ها نفر از کشورهای مسلمان برای زیارت تربت پاک آن امام همام، در کربلای معلی برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه