English

رئیس بسیج رسانه گیلان عنوان کرد:

رسانه ابزاری برای ارتقا جامعه/ آموزش و تربیت خبرنگاران متخصص و در تراز انقلاب اسلامی

رئیس بسیج رسانه گیلان گفت: رسانه ابزاری است که می‌توان از آن در راستای ارتقای جامعه استفاده کرد اما جهتی که به این ابزار داده می‌شود اهمیت ویژه‌ای دارد.

رسانه ابزاری برای ارتقا جامعه/ آموزش و تربیت خبرنگاران متخصص و در تراز انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محسن جعفری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی سازمان بسیج رسانه با حضور  مدیران و شورای اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طیف‌ها و گروه‌های مختلفی در کشور وجود داشت که در عرصه‌ رسانه از دیدگاهی افراطی برخوردار بودند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه  حضرت امام خمینی(ره) هرگز با حذف مطلق این پدیده‌ها موافق نبود و بر این باور بود که علم متعلق به نوع بشر است افزود: رسانه ابزاری است که می‌توان از آن در راستای ارتقای جامعه استفاده کرد اما جهتی که به این ابزار داده می‌شود اهمیت ویژه‌ای دارد.

 جعفری با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) به دنبال شکست انحصار امپریالیسم رسانه‌ای و هویت‌بخشی به سبک رسانه‌ای جدید بود خاطرنشان کرد: امروز در خاورمیانه شاهد جریانی از رسانه هستیم که توانسته در مقابل جریان‌های رسانه‌ای غربی موفق و توانمند ظاهر شود. 

وی با تاکید بر اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) رسانه‌ها باید متناسب با خاص مردم، همسو و همراه  با مردم حرکت کنند تصریح کرد: رویکرد مقام معظم رهبری نیز بر مبنای جذب حداکثری، دفع حداقلی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود به‌دور از خط کشی‌های سیاسی است.

جعفری با اشاره به اینکه اصولگرا، اصلاح‌طلب و سایر اصطلاحات تعابیری هستند که در فضای سیاسی بکار گرفته و منجر به صف‌بندی و دسته‌بندی‌های سیاسی می‌شود افزود: مقام معظم رهبری همواره اعلام می‌کند که ایشان یک فرد انقلابی هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه این امر یعنی تنها دو جریان انقلابی و ضد انقلابی وجود دارد خاطرنشان کرد: بنابر این دیدگاه درست، اصولگرای اصلاح طلب به معنای واقعی یکی از شاخصه‌های انقلابی و انقلابیگری است.

تاکید بر اهمیت رسانه و فضای مجازی

وی با تاکید بر اینکه اهمیت رسانه و فضای مجازی به قدری مهم است که مقام معظم رهبری فرمودند بنده اگر فرصت داشتم مسئولیت این حوزه را برعهده می‌گرفتم افزود: در موضوع بسیار مهم و تاثیر‌گذاری چون رسانه باید از وجود افرادی با تعهد، دارای تخصص، درک، فهم و اخلاق رسانه‌ای استفاده کرد.

جعفری با اشاره به اینکه همواره باید به دنبال آموزش و تربیت خبرنگاران متخصص و در تراز انقلاب اسلامی بود بیان کرد: متاسفانه در برخی مواقع افراد بی‌اخلاق بدون تعهد، تخصص، بدون شناخت درست و فهم صحیح از رسانه مسئولیتی را برعهده می‌گیرند که علاوه بر کمک‌ نکردن به عرصه رسانه به خود و رسانه آسیب وارد می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه هر کشور دارای قانونی لازم‌الاجرا است که تمامی آحاد آن کشور مسلتزم رعایت و احترام به آن قوانین هستند گفت: تا زمانی که رسانه به پایگاه دشمن تبدیل نشود، امید، اعتقاد و باور مردم را مخدوش نکرده و امنیت ملی را به خطر نیاندازد می‌تواند براساس چارچوب قانون آزادانه فعالیت کند.

حرکت رسانه ها در جهت منافع ملی در شرایط جنگ روانی دشمن

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی جنگ روانی گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و در این شرایط عقل و منطق ایجاب می‌کند که رسانه‌ها در جهت منافع ملی حرکت کنند افزود: نظام سلطه و استکبار جهانی از انقلاب اسلامی واهمه دارند زیرا افکار و اندیشه‌های انقلابی  ایران اسلامی تاثیرگذار است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه تاثیر گذاری اندیشه‌های انقلاب اسلامی نقطه اختلاف غرب با ایران اسلامی است تصریح کرد: امپریالیسم رسانه‌ای و بنگاه‌های خبرپراکنی غربی علیه هر کشوری که بخواهند به شایعه‌سازی و شانتاژهای خبری اقدام می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه نظام رسانه‌ای ایران اسلامی تنها نظامی است که توانسته در طول این سال‌ها در مقابل نظام رسانه‌ای بی‌اساس غربی ایستادگی کند گفت:  بزرگترین دستاورد رسانه‌ای انقلاب اسلامی شکوفایی، بالندگی و رشد یافتگی رسانه‌ای است که در طول4 دهه از انقلاب محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جوامع غرب به هرنوع حرکتی دموکراسی می‌گویند در شرایط که اگر یک صدم از آن حرکت‌ها و اقدامات در سایر کشورها انجام شود نقض حقوق بشر نامیده می‌شود بیان کرد: موارد مصرف اصطلاحاتی همچون دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در غرب بصورت نمایشی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه اگر رسانه‌ای علیه سیاست‌های حکومت‌های غربی اقدام کند برخوردها، محکومیت‌ها و جریمه‌های مالی سنگینی علیه آن اعمال شده و گاه حذف می‌شود افزود: همان‌گونه که با فعالیت پرس تی وی و یا موضوعاتی مانند هولوکاست مقابله کردند.

جعفری با تاکید بر اینکه در حال حاضر 42 خبرگزاری با آرا و اندیشه‌های سیاسی مختلف و حتی منتقد جمهوری اسلامی در داخل کشور مشغول فعالیت هستند خاطرنشان کرد: در مقابل این پدیده حکومت‌های غربی که مدعی آزادی بیان و مطبوعات هستند شدیدترین رفتارها را با رسانه‌های مخالف خود اعمال می‌کنند.

مشکلات منطقه بدون حضور ایران برطرف نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه  دنیای کفر و نظام سلطه در دنیای امروز با تمام امکانات، استعداد و قدرت در مقابل ایران اسلامی قرار گرفته است تصریح کرد: ملت اسلامی ایران نباید با تبلیغات و جنگ روانی که دشمن بر کشور و انقلاب تحمیل کرده احساس ضعف و عقب نشینی کنند.

 مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه  خبرنگاران در شرایط کنونی باید با روشنگری و انجام رسالت رسانه‌ای خود دستاوردهای خود در حوزه رسانه را به جامعه معرفی کنند تاکید کرد: انقلاب اسلامی هم‌اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب و گذر از پیچ مهم تاریخی قرار دارد و این امر به شدت دشمنان را آزار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بر همین اساس دشمنان با فتنه‌گری به‌دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است هستند خاطرنشان کرد: دشمنان با طراحی فتنه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با خیال خام خود به‌دنبال براندازی نظام هستند.

جعفری با اشاره به اینکه امروز فشارهای سیاسی و تحریم‌های ظالمانه نه تنها قامت بلند ملت ایران را خم و گام‌های استوار مردم  را سست نمی‌کند تصریح کرد: ایران اسلامی با هدایت و راهبری رهبر فرزانه انقلاب از گردنه‌های سخت عبور کرده و امید دشمنان را به یاس مبدل می‌کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان  با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به‌ عنوان بازیگر اصلی و مطرح منطقه و همواره ام‌القراء جهان اسلام است خاطرنشان کرد: تمامی تحولات در منطقه نیازمند نقش آفرینی جمهوری ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه مشکلات منطقه بدون حضور ایران برطرف نمی‌شود و این حقیقتی بزرگ است که حتی دشمنان به آن اعتراف کرده‌اند گفت: مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی در طول 4 دهه از انقلاب اسلامی دوران‌های سخت و فتنه‌های بسیار پیچیده‌ای را که توسط آمریکا و ایادیش طراحی و اجرا شده، تجربه کردند.

جعفری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در طول این 4 دهه از تمامی این توطئه‌ها به سلامت عبور کرده و با سربلندی و پیروزی از آن خارج شده است خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ تحمیلی، ترور‌، تحریم، فتنه 78، فتنه 88 و فتنه اقتصادی سال 96 از توطئه‌های طراحی شده استکبار جهانی و دشمنان علیه ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده و جوانان نسل امروز چیزی کمتر از جوانان دهه نخست انقلاب اسلامی ندارند تصریح کرد: جوانان جان‌ بر کفی چون شهید بابک نوری و محسن حججی دشمنان را به زانو درآورده و با خار و ذلیل کرده آنها هیمنه پوشالی نظام سلطه را شکستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه دشمن باید آرزو سلطه بر ایران اسلامی را به گور ببرند زیرا صاحب اصلی  انقلاب اسلامی امام زمان(عج) است افزود: به لطف پروردگار پرپم انقلاب اسلامی با دست با کفایت بزرگ جانباز انقلاب مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی