English

استاندار گیلان در نامه ای به معاون اول رییس جمهور بیان کرد:

برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به ۶۰ هزار خانوار چایکار شمال کشور است

استاندار گیلان طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تجدیدنظر در قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد.

برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به 60 هزار خانوار چایکار شمال کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در نامه خود به معاون اول رییس جمهور چای را به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی معرفی نمود و اظهار داشت: تولید برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به 60هزار خانوار چای کار شمال کشور است.

چای در استان گیلان رکن مهمی در ایجاد اشتغال پایدار

استاندار گیلان فعالیت 180 کارخانه چای در استان گیلان را رکن مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و نمونه ای بارز از یک زنجیره ارزش میان بخش صنعت و کشاورزی خواند و افزود: اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سالجاری به دلیل افزایش قیمت سایر نهاده ها موجب نگرانی فعالان صنعت چای در گیلان شده است.

برگ سبز چای

نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام این مطلب که سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید بخشی از باغ های تخریب شده در سالهای گذشته را به چرخه تولید بازگردانده خاطرنشان کرد: عدم توجیه اقتصادی تولید چای علاوه بر رکود در کشت این محصول، تغییر کاربری در این اراضی با ارزش را به دنبال دارد.

در سال97 نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز "چای درجه یک "از چایکاران گیلان و مازندران دو هزار و 729 ریال و "چای درجه 2" یک هزار و 528 ریال تعیین شده که افزایش آن به صورت میانگین کمتر از4درصد نسبت به سال گذشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی