English

سخنگوی انتقال خون گیلان خبر داد:

آمادگی واحدهای خونگیری استان در شبهای قدر

سخنگوی انتقال خون گیلان از آمادگی واحد های خونگیری در سراسر استان در شب های قدر خبر داد.

آمادگی واحدهای خونگیری استان در شبهای قدر

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، گیتی ایزدی پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت دو هزار و 651 نفر به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و 208 نفر موفق به اهدای خون شدند. 
وی یاداور شد: اهدا خون مردم نوعدوست استان گیلان در 14 روز گذشته ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، نیم درصد افزایش یافته است. 
وی با بیان این که از مجموع اهداکنندگان خون در این مدت، دو هزار و 134 نفر مرد و 74 نفر زن هستند، تصریح کرد: یک هزار و 230 نفر از این افراد اهداکنندگان خون مستمر ، و 587 نفر افراد باسابقه هستند و 391 نفر نیز برای اولین بار نسبت به اهدای خون اقدام کرده اند.
ایزدی پور ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان خواستار همکاری بیش از پیش آنان با انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شد. 
پایگاه انتقال خون در رشت همه روزه از ساعت هشت صبح تا 14 و بعد از ساعت اداری از ساعت 19 تا 30: 23 و تیم سیار بعد از افطار برای خونگیری فعال است. 
پایگاه انتقال خون لاهیجان همه روزه در ماه رمضان از ساعت هشت صبح تا 14 عصر و بعد از ساعت اداری از ساعت 21 تا 30 : 23 برای دریافت خون از مردم نوعدوست فعالیت دارد. 
پایگاه انتقال خون لنگرود نیز از ساعت هشت تا 14 برای خونگیری فعال است، این پایگاه در تاریخ های 9، 16 و 30 خرداد از ساعت 30: 21 تا 24 برای مراجعه مردم برای اهدای خون فعال است. 
پایگاه انتقال خون رودسر نیز همه روزه هشت صبح تا 14 فعال است و در تاریخ های 18، 23، 25، 27 خرداد تیم سیار بعد از افطار به مساجد برای خونگیری اعزام می شود. 
پایگاه انتقال خون بندرانزلی نیز هر روز از ساعت هشت صبح تا 14 برای خونگیری فعال است، این پایگاه در شب های قدر نیز از ساعت 30: 21 الی 24 برای خونگیری از علاقمندان فعال می شود. 
پایگاه انتقال خون فومن نیز علاوه بر فعالیت همه روزه از ساعت 8 صبح تا 14 در ماه رمضان، در تاریخ های 9، 16، 23، 25 و 27 خرداد نیز از ساعت 30: 21 تا 24 برای خونگیری از عموم مردم فعال است. 
پایگاه انتقال خون تالش نیز همه روزه از ساعت هشت صبح تا 14 و روزهای زوج و شب های قدر از ساعت 30: 21 تا 24 و پایگاه آستارا نیز علاوه بر فعالیت از ساعت هشت صبح تا 14 و در شب های قدر نیز از ساعت 30: 21 تا 24 فعال است. 
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان تولید می شود. 
خونهای اهدایی برای مصدومان حوادث ، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسم و افراد مورد نیاز مصرف می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه