English

تفاهم نامه همکاری دو شهر خلاق رشت و اصفهان امضا شد

شهردار رشت گفت: رشت و اصفهان می توانند تعامل شایسته ای در حوزه خوراک شناسی و صنایع دستی داشته باشند.

تفاهم نامه همکاری دو شهر خلاق رشت و اصفهان امضا شد
به گزارش خبرگزاری موج از رشت، سید محمدعلی ثابت قدم در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری رشت و اصفهان، ضمن خوشامدگویی به شهردار اصفهان و هیئت همراه اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نشست ارتباطات و تبادل مشترکاتی است که دو شهر رشت و اصفهان توانستند به عنوان شهر خلاق در یونسکو به ثبت برسند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه رشت و اصفهان تنها شهرهای خلاق به ثبت رسیده ایران در یونسکو هستند، گفت: شهرهای رشت و اصفهان می توانند تعاملات شایسته ای در حوزه های خوراک شناسی و صنایع دستی داشته باشند.

وی افزود: شهر رشت در مقوله هایی چون فرهنگ و هنر و اصفهان در حوزه صنایع دستی می توانند به اقتصاد پایدار با محوریت گردشگری دست یابند.

در ادامه ثابت قدم به مجموعه فعالیت های شهرداری رشت در راستای برند سازی این شهر اشاره داشت و گفت: رشت زمانی مسیر دسترسی به اروپا بوده است و یکی از پرتراکم ترین شهرهای کشور است.

شهردار رشت با اشاره به شهرت شهر رشت به عنوان شهر اولین ها اذعان داشت: اولین کتابخانه ملی، اولین تماشاخانه و اولین بانک ایران(بانک سپه) نمونه ای از اولین های شهر رشت است.

وی اعتمادسازی و مشارکت محلی را از پایه های برندسازی شهری برشمرد و تصریح کرد: برای دستیابی به برندسازی برپایه مشارکت محلی نیازمند مکان هایی چون سرای محلات و برپایی جشنواره هایی با جلب مشارکت عمومی می باشیم که خوشبختانه شهر رشت توانست تا حدود زیادی به این مهم دست یابد.

ثابت قدم خاطرنشان کرد: برای اینکه این موضوع در کالبد شهری اتفاق بیفتد می بایست مسیر شرق به غرب را با احداثپیاده راه فرهنگی در محدوده مرکزی شهر به یکدیگر متصل نماییم و امروز در شهر رشت شاهد ایجاد بزرگترین پیاده راه جهان به طول ۷۱۶۰ متر با طی کردن ۱۰۰ دقیقه زمان می باشیم.

شهردار رشت با اشاره به برنامه های ۴ ساله شهرداری رشت در مسیر بازآفرینی گفت: شهرداری و مجموعه مدیریت شهری رشت با افق نگاه چهار ساله و بر اساس برند می رشت در مقیاس محلی، امی رشت در مقیاس استانی و شیمی رشت در مقیاس جهانی برنامه های متعددی را با نگاه جذب گردشگر مبتنی بر اقتصاد پایدار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه