English

غلامرضا بیکی در خصوص وضعیت راه های روستایی کوهستانی گلستان اظهار کرد :

راهداران علاوه بر امکانات و تجهیزات خودرویی اداره کل، از ظرفیت دهیاری ها برای برف رویی بهره بگیرند

بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی، سامانه بارشی تا اواخر وقت امشب شنبه در گلستان مستقر بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد .

راهداران علاوه بر امکانات و تجهیزات خودرویی اداره کل، از ظرفیت دهیاری ها برای برف رویی بهره بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، غلامرضا بیکی ظهر شنبه بیان کرد : راهداران از پنجشنبه هفته گذشته تا صبح امروز به دنبال بارش برف در جاده های کوهستانی عملیات پاشیدن شن و نمک را به مرور برای بازنگهداشتن آمد و شد خودروها در محورهای پرتردد کوهستانی انجام داده اند.
وی گفت : در این مدت حدود 2 هزار تن شن و نمک در جاده های کوهستانی به ویژه توسکستان(گرگان - شاهرود)، خوش ییلاق (آزادشهر - شاهرود)، جنگل گلستان (مینودشت - بجنورد) و دراز نو در شهرستان کردکوی استفاده شده است.
بیکی ادامه داد : هم اکنون برف خفیف در این جاده ها می بارد و رانندگان هنگام آمد و شد حتما زنجیر چرخ و البسه گرم همراه داشته باشند.
وی اضافه کرد: همچنین از فردا (یکشنبه) یخبندان و بوران برای محورهای کوهستانی پیش بینی می شود و ضرورت دارد که رانندگان پیش از سفر آخرین اطلاعات راه های استان را دریافت کنند.
بیکی در خصوص وضعیت راه های روستایی کوهستانی استان گفت: راهداران علاوه بر امکانات و تجهیزات خودرویی اداره کل از ظرفیت دهیاری ها برای برف رویی جاده های فرعی به ویژه روستاها استفاده می کنند. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم با اشاره به استقرار 24اکیپ راهداری در راه های استان گفت: اکنون 20 هزار تن نمک و ماسه در 13راهدارخانه استان ذخیره و تعدادی نیز برای استفاده هنگام لزوم در راه های استان جاگذاری شده است.
مهدی میقانی اظهار کرد : در حال جاده گلیداغ - مراوه تپه به اسلام آباد مانه و سملقان استان خراسان شمالی و مسیر دسترسی روستای کنداسکو گالیکش مسدود است که با تلاش راهداران تا ساعاتی دیگر باز خواهد شد.
وی گفت: این اداره کل برای تسهیل در آمد و شد خودروها در 696 کیلومتر از 55 گردنه برفگیر استان، نیروها، امکانات و تجهیزات خود را آماده دارد.
وی توصیه کرد: رانندگان تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم، خوراک مناسب و سوخت کافی به همراه داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل در جاده ها با شماره 141 مرکز مدیریت راهها تماس بگیرند.
وی ادامه داد: هماهنگی لازم با بخش خصوصی و سایر دستگاه های مربوطه انجام شده تا در زمان لزوم، ماشین آلات این بخش ها، دهیاری ها و فرمانداری ها برای باز نگه داشتن جاده های اصلی و راههای روستایی استفاده شود.
بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی، سامانه بارشی تا اواخر وقت امشب شنبه در استان مستقر بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد .
به گفته نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان از روز یکشنبه روند کاهش ابر با گذر این سامانه پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان گفت: بیشرین بارش برف ثبت شده در استان مربوط به منطقه افرا تخته علی آباد و دراز نو کردکوی با 85 سانتیمتر بوده و بیشترین بارش باران نیز در رامیان با 117میلیمتر ثبت شده است.
گفتنی است :  استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با داشتن یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت ساکن در 14شهرستان از لحاظ آب و هوایی هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را دارد. 
استان گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر