English

استاندار گلستان در رابطه باسفر رئیس جمهور و هیئت دولت به گلستان گفت :

ما مصرانه علاقه مندیم سفر رئیس جمهور به استان امسال اتفاق بیفتد

استاندار گلستان با اشاره به اینکه درباره پروژه‌های مربوط به سفر رئیس جمهور نیز در یک سال اخیر پیگیری‌های خوبی داشتیم، بیان کرد: امید داریم پروژه‌های این بخش به خوبی دنبال شود.

ما مصرانه علاقه مندیم سفر رئیس جمهور به استان امسال اتفاق بیفتد

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در خصوص سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اظهار کرد: در حال حاضر چند جلسه در استان برگزار شده و در یک جلسه دیگر نیز جمع‌بندی‌های نهایی صورت می‌گیرد و روند پیگیری مصوبات و کندی در اجرای مصوبات و پروژه‌های پنج سال گذشته و نیازهای گلستان اعم از مسائل زیرساختی و کلان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: ما مصرانه علاقه مندیم سفر رئیس جمهور به استان امسال اتفاق بیفتد هنوز به ما اعلام نکردند اما امیدوار هستیم رئیس جمهور قبل از عید نوروز به استان گلستان سفر کنند.

همچنین استاندار گلستان ابراز کرد: امسال تلاش کردیم وعده‌هایی که مقامات و مسوولان دولت تدبیر و امید در سفرهای گذشته داده بودند را در دستور کار خود قرار دهیم لذا این مهم، مبنای پیگیری در لایحه بودجه سال 1398 قرار گرفت.

هاشمی با بیان اینکه ردیف‌های ملی ما در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی روند مطلوبی داشته است، افزود: حوزه‌های مربوط به جهاد کشاورزی، زهکشی، پروژه آشوراده و پروژه‌های ریلی که در گذشته جزو وعده‌ها بوده اما اعتبارات مناسبی به آن اختصاص نداشت از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه در چهار ماه اخیر سه مصوبه در هیئت دولت درباره راه آهن به تصویب رسید، بیان کرد: اتصال خط عریض ترکمنستان به بندر خشک، مصوبه 15 درصدی برای برقی کردن راه آهن گرگان- گرمسار- تهران و راه آهن گرگان به مشهد از جمله این موارد بود.

استاندار گلستان ادامه داد: مصوبه 15 درصد برای برقی کردن راه آهن گرگان- گرمسار - تهران از دیگر مصوبات بود که به دلیل ابلاغ سهم 15 درصد دولت، این پروژه با کندی و توقف همراه است و 15 درصد سهم گرگان به مشهد هم از دیگر مصوبات بود.

هاشمی اضافه کرد: هر سه پروژه مهم بوده و مسوولان ذیربط هم با توجه به حساسیت‌هایی که داشتند پیگیری‌هایی در این خصوص داشتند و بنده هم در موضوعات مربوط به استان گلستان با وزارتخانه‌های مختلف 100 مورد مکاتبه داشتم و در برخی مواقع هم با وزرای مربوطه جلسه داشتم و یا به صورت تلفنی موضوعات را مطرح کردم.

وی ابراز امیدواری کرد ردیف‌های بودجه‌های ملی استان گلستان با رشد مطلوبی همراه باشد و گفت: در حوزه ردیف‌های بودجه استانی غالبا دولت براساس تصمیمات سازمان برنامه و بودجه رشد 12، 15 یا 20 درصدی در نظر می‌گیرد که به نظر می‌رسد استان گلستان در این بخش وضعیت متوسطی دارد.

هاشمی ادامه داد: پروژه پتروشیمی گلستان که از دغدغه‌های ما است به همراه نمایندگان مجلس جلسات خوبی را با وزیر نفت داشتیم و آقای قره‌خانی نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی هم به دلیل عضویت در کمیسیون انرژی مجلس در موضوعات آب، برق و پتروشیمی اقدامات خوبی داشتند و برای تحقق مسائل بخش انرژی به ما کمک می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه پتروشیمی گلستان با ورود شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان که زیرمجموعه وزارت نفت است دنبال شود و با همت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی این آرزوی دیرینه مردم گلستان محقق شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر