English

به نظر کارشناسان و مسوولان استانی؛

طرح شهید شوشتری در شهرستان گنبدکاووس بهتر از سایر نقاط استان و به صورت هدفمند اجرا شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس اعلام کرد : تجهیزات ورزشی به مناطق آسیب‌پذیر برده می‌شود .

طرح شهید شوشتری در شهرستان گنبدکاووس بهتر از سایر نقاط استان و به صورت هدفمند اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ،  طرح موسوم به طرح شهید شوشتری که با محوریت خدمات جهادی و نهادی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته شهرستان‌ها انجام و در صدد است تا با ایجاد توازن ارائه خدمات شکاف‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را کاهش دهد تا حدودی توانسته به اهداف خود برسد.

این طرح با نظر کارشناسان و مسوولان استانی در شهرستان گنبدکاووس بهتر از سایر نقاط استان و به صورت هدفمند اجرا شده است که یکی از دلایل آن برگزاری جلسات مستمر گزارش‌گیری از مسوولان در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

به همین منظور زمان انتهایی یکی دیگر از جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس به این موضوع اختصاص یافت تا چند اداره گزارش اقدامات خود را در این حوزه اعلام کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به اینکه با توجه به مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان برنامه‌ریزی‌های 6 ماهه دوم سال جاری را با تغییراتی مواجه کردیم، اظهار کرد: براساس این تغییرات، توسعه خدمات به مناطق آسیب‌پذیر و کمتر توسعه‌یافته را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه با همکاری شهرداری گنبدکاووس موقعیت زمین‌های خالی و مناسب برای فعالیت‌های ورزشی را شناسایی کرده‌ایم، افزود: بر این اساس 6 زمین خاکی مناسب برای ایجاد زمین فوتبال در محلات مختلف شهر گنبدکاووس انتخاب شده است تا به زمین‌های فوتبال تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه زمین واقع در انتهای خیابان میهن، زمین پشت سالن ورزشی محله سیدآباد، زمین نبش باغ اعتصامی در خیابان خیام و سه زمین خاکی در محله کمتر توسعه‌یافته بدلجه 6 زمین انتخابی ما هستند، خاطرنشان کرد: برای این زمین‌ها امکانات و لوازم لازم برای ایجاد زمین‌های ورزشی فوتبال و والیبال آماده شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای هر کدام از این زمین‌ها تعدادی توپ، تور دروازه فوتبال و تور والیبال به همراه تجهیزات لازم اختصاص یافته است، ادامه داد: شهرداری نیز برای مسطح کردن و آماده سازی این زمین‌ها اقدامات لازم را صورت داده است.

 ظرفیت افزایش مراکز متادون تراپی دولتی بسته است . دوره‌های آموزشی برای پرسنل خدماتی شهرداری برگزار می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان مبنی بر افزایش مراکز متادون تراپی دولتی، گفت: رایزنی های متعددی با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و مکاتبات لازم را نیز با دانشگاه و مراجع ذی‌ربط صورت داده‌ایم.

فرهاد بدیعی با بیان اینکه با توجه به بسته شدن ظرفیت‌های افزایش مراکز متادون‌تراپی، برای تحقق این مهم نیازمند طرح در کمیسیون‌های مربوطه و اخذ مجوز مجدد است، تصریح کرد: پیشنهاد مدیران استانی با توجه به بسته بودن این ظرفیت افزایش ظرفیت mmt در مراکز دولتی شهرستان است.

معاون فرهنگی و خدمات شهری شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری در سال جاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر بسیار گسترده بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های نشاط اجتماعی با محوریت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دریاچه مصنوعی گنبدکاووس یکی از این فعالیت‌ها بوده است.

هوشنگ ابراهیم بیگی ایجاد و راه‌اندازی مرکز مبارزه با ایدز و ماده مخدر گل را یکی دیگر از اقدامات شهرداری گنبدکاووس در راستای مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: نصب بنر و تراکت در شهر در تمامی بوستان‌ها و اماکن عمومی و سیستم حمل و نقل عمومی شهرستان نیز اقدام دیگر ما در این حوزه بوده است.

وی از نصب بنرهای آگاهی دهنده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سالن ورزشی المپیک شهرستان در جریان بازی‌های تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس در لیگ برتر والیبال خبر داد و افزود: دوره های آموزشی متعددی نیز برای نگهبان‌ها، پارکبانان و پرسنل خدماتی شهرداری در این حوزه برگزار کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و خدمات شهری شهردار گنبدکاووس پخش مسابقات ورزشی جام جهانی فوتبال را نیز از اقدامات فرهنگی این نهاد در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: برگزاری کلاس آموزشی در اماکن عمومی برای مردم نیز در زمره اقدامات ما در این حوزه قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر