English

هند میزبان سال آینده روز جهانی گردشگری شد

گردشگری جهانی در سال ۲۰۱۷ با رشدی ۷ درصدی روبه رو شد و شمار گردشگران جهانی به یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون نفر رسید که بالاترین رقم پس از بحران جهانی سال ۲۰۰۹ است. از نظر درآمدی نیز درآمد گردشگری با رشدی ۵ درصدی روبه رو شد و به رقم ۱.۳۴۰ تریلیون دلار آمریکا رسید.

هند میزبان سال آینده روز جهانی گردشگری شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، گردشگری جهانی در سال ۲۰۱۷ با رشدی ۷ درصدی روبه رو شد و شمار گردشگران جهانی به یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون نفر رسید که بالاترین رقم پس از بحران جهانی سال ۲۰۰۹ است. از نظر درآمدی نیز درآمد گردشگری با رشدی ۵ درصدی روبه رو شد و به رقم ۱.۳۴۰ تریلیون دلار آمریکا رسید.

برمبنای گزارش ۲۰۱۸ سازمان جهانی توریسم(UNWTO) ، در سال ۲۰۱۷ چهار منطقه به رده‌بندی ۱۰ کشور برتر راه‌یافتند. در عین حال دو فهرست شامل ۱۰ کشور برتر از نظر دریافت گردشگر بین‌المللی و از نظر درآمد حاصل از توریسم منتشر شده است.

در این میان هفت کشور از ۱۰ کشور در هر دو فهرست جای دارند.

در حالی که فرانسه جایگاه نخست ورود گردشگر خارجی را به خود اختصاص داده است، اسپانیا از جایگاه سوم به جایگاه دوم از نظر ورود گردشگر راه یافت و همین جایگاه را از نظر درآمد نیز به خود اختصاص داد و دومین منطقه جهان از نظر درآمد گردشگری و تعداد گردشگران خارجی شد.

ژاپن بعد از ۶سال رشد دو رقمی موفق شد وارد لیست ۱۰ کشور برتر از نظر درآمد از توریسم خارجی ورودی به کشور شود. تغییرات در لیست رده بندی کشورهای برتر از نظر این درآمد تا حدودی به خاطر این بود که چین از رتبه پنجم به دوازدهم نزول پیدا کرد. دلیل این سقوط تغییر در روش حساب کردن درآمدها در این لیست بود.

فهرست ۱۰ کشور برتر از نظر پذیرش گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۷

  1.  فرانسه با ۸۶.۹ میلیون نفر توریست خارجی
  2. اسپانیا با پذیرش ۸۱.۸ میلیون نفر توریست خارجی
  3.  آمریکا با پذیرش ۷۵.۹ میلیون نفر توریست خارجی
  4. چین با پذیرش ۶۰.۷ میلیون نفر توریست خارجی
  5.  ایتالیا با پذیرش ۵۸.۳ میلیون نفر توریست خارجی
  6.  مکزیک با پذیرش ۳۹.۳ میلیون نفر توریست خارجی
  7. بریتانیا با پذیرش ۳۷.۷ میلیون نفر توریست خارجی
  8. ترکیه با پذیرش ۳۷.۶ میلیون نفر توریست خارجی
  9.  آلمان با پذیرش ۳۷.۵ میلیون نفر توریست خارجی
  10. تایلند با پذیرش ۳۵.۴ میلیون نفر توریست خارجی

در عین حال هندوستان بالاترین میزان درآمد توریسم را در گزارش ۲۰۱۸ سازمان جهانی توریسم در آسیای جنوبی به خود اختصاص داده است که ارایه امکانات ویزای راحت یکی از دلایل آن بوده است.

همچنین، افزایش تقاضای گردشگران از برزیل و فدراسیون روسیه به مقاصد دیگر پس از چند سال افول، به هندوستان کمک کرد تا بتواند با میزبانی از این گردشگران، آمار توریست‌های ورودی خود را افزایش دهد.

ورودی‌ گردشگران به آسیای جنوبی ۱۰.۱ درصد از آمار گردشگران خارجی در آسیا و منطقه پاسیفیک را به خود اختصاص داده است و در این منطقه سهم هندوستان ۷ درصد است که بالاترین سهم در کشورهای منطقه است.

هند در فاصله ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ آمار گردشگرانش را افزایش داد و دریافتی خود از این راه را از رقم ۱۴۴۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ به رقم ۲۲۴۲۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ و ۲۷۳۶۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رساند.

از سوی دیگر جنوب غربی آسیا از بالاترین افزایش توریسم بین‌المللی در آسیا برخوردار است و ۹ میلیون گردشگر بیشتر از سال پیش را به سوی خود فراخواند. در این میان ویتنام سریع‌ترین رشد توریست‌های ورودی را به نام خود ثبت کرد و تایلند بالاترین گردشگران را از آن خود کرد و ۳ میلیون گردشگر بیشتر از سال پیش پذیرفت. امکانات ارایه ویزا و افزایش و بهبود پروازهای هوایی از دلایل این رشد بوده است.

موفقیت هند در پذیرش گردشگر موجب شد تا این کشور به عنوان میزبان مراسم گرامیداشت روز جهانی توریسم در سال ۲۰۱۹ انتخاب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی