English

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش:

تدوین آیین نامه واردات خودرو به جزیره کیش نهایی شد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: آیین نامه اجرایی واردات خودرو مختص جزیره کیش تدوین شده و منتظر تایید هیات مدیره سازمان منطقه آزاد است.

تدوین آیین نامه واردات خودرو به جزیره کیش نهایی شد
به گزارش خبرگزاری موج کیش

، «وحید زارع فکری» روز پنجشنبه در گفت و گویی ضمن تاکید بر اینکه منطقه آزاد کیش از بن‌بست واردات خودرو رها شده است، اظهار کرد: فرآیند واردات خودرو عملا آغاز شده و کیشوندان می‌توانند از سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش اقدام کنند.

وی ادامه داد: به دلیل وارد نشدن خودروی خارجی و داخلی به کیش، این جزیره دچار مشکلاتی در این حوزه به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی شده است؛ در تلاشیم تا سهل گیرانه ترین حالت ممکن در چهارچوب قانون برای واردات خودرو به کیش اعمال شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه واردات خودرو به این منطقه با واسطه گری شرکت سرمایه گذاری منطقه آزاد انجام می‌شود، افزود: شرایط واردات خودرو به کیش با گذشته متفاوت خواهد بود چرا که خودروهای وارداتی در گذشته پلاک مختص منطقه آزاد را داشتند اما هم اکنون پلاک ملی منطقه آزاد را خواهند داشت و باید شرایط ملی پلاک گذاری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تایید استعلامات سازمان حفاظت از محیط زیست، استاندارد و وزارت صمت برای پلاک گذاری خودرو الزامی است، اضافه کرد: این استعلامات برای خودروهای صفر یا کارکرده متفاوت نیست؛ بحث خودرهای صفر و کارکرده فقط در ثبت سفارش مطرح است.

زارع فکری گفت: خودورهای وارداتی به جزیره کیش به دلیل شرایط آب و هوایی و شرجی بودن منطقه باید دارای کیفیت بالایی باشند.

وی با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند نسبت به ثبت سفارش برای واردات خودرو اقدام کنند، اظهار کرد: طبق تغییراتی که در آیین نامه جدید ابلاغ شده است، خرید خودرو باید از شرکت‌های اصلی یا نماینده‌های رسمی حقوقی آنان انجام شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه به ازای واردات هر خودرو به این جزیره باید یک خودرو از آن خارج شود، افزود: درخواست برای تبدیل تعدادی از خودروهای جزیره به پلاک ملی از هفته پیش آغاز شده و این فرآیند ادامه دارد؛ البته تبدیل پلاک خودروهای کیش به پلاک ملی شرایط خاصی دارد که باید استانداردهای لازم را کسب کند.

وی ادامه داد: خودروهایی که استانداردهای کافی کسب نکنند، اسقاط شده و گواهی لازم برای آنان صادر خواهد شد.

زارع فکری در رابطه با سوال خبرنگار مبنی بر انتشار تصاویری از واردات چند خودرو به جزیره کیش پاسخ داد: اخیرا حدود ۳۰ خودرو به منطقه آزاد کیش وارد و در محوطه گمرک انبار شده است؛ این خودروها استانداردهای لازم برای پلاک گذاری را کسب نکردند؛ البته این معنی برگشت دادن آنان نیست بلکه باید نواقصات رفع و استانداردهای لازم کسب شود؛ به طور مثال تعدادی از این خودروهای صفر به دلیل نداشتن دیلایت یا فیلترهوای استاندارد، مجوز لازم را کسب نکردند و باید نواقصات آنان برطرف شود.

وی در رابطه با واردات ناوگان حمل و نقل عمومی، بیان کرد: سازمان‌های حقوقی فرآیند واردات ناوگان حمل و نقل عمومی را آغاز کردند که امیدواریم به زودی نتیجه بخش شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه