English

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

برداشت پاییزه برنج در هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنج رتون و کشت دوباره برنج تاکنون در هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران برداشت شد.

برداشت پاییزه برنج در هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، علی قربان نژاد با اشاره به اختصاص ۱۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌های استان مازندران به پرورش رتون و کشت دوباره برنج اظهار داشت :برداشت برنج تاکنون در ۷۰۰ هکتار از مزارع پرورش رتون و ۳۰۰ هکتار از شالیزار‌های کشت مجدد انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با مساعد شدن هوای استان برداشت پاییزه برنج دوباره از سر گرفته می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشت و معادل ۱۳۰ هزار تن برنج سفید از این اراضی استحصال شود.

قربان نژاد با بیان اینکه برداشت برنج رتون و کشت مجدد تا نیمه دوم آبان در مازندران ادامه دارد، گفت: ارقام محلی بی نام و طارم در این دو روش کشت می‌شود.

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران افزود:شهرستان‌های بابل، آمل، محمودآباد، بابلسر، فریدونکنار، ساری و جویبار امسال بیشتر میزان پرورش برنج رتون و کشت دوباره برنج را به خود اختصاص داده اند.

قربان نژاد با بیان اینکه ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از شالیزار‌های استان امسال در کشت اول به کشت ارقام مختلف برنج اختصاص یافت، گفت: برنج کاران استان تا کنون یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن شلتوک از اراضی کشاورزی استان برداشت کردند.

وی بیان داشت: پیش بینی می‌شود امسال با احتساب کشت پاییزه برنج یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک معادل ۹۰۰ هزار تن برنج سفید در مازندران تولید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه