English

مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی:

نیمی از مصرف پنبه کشور تامین شد/۱۸۰ هزار تن وش پنبه از مزارع کشور برداشت می‌شود

مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه سطح زیر کشت محصول پنبه تغییر چندانی نداشته است، گفت: ۱۸۰ هزار تن وش پنبه از مزارع پنبه‌کاری شده کشور برداشت می‌شود.

نیمی از مصرف پنبه کشور تامین شد/۱۸۰ هزار تن وش پنبه از مزارع کشور برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم هزارجریبی در بازدید از مزارع پنبه گرمسار بابیان اینکه امسال ۱۸۰ هزار تن وش پنبه از مزارع پنبه‌کاری شده کشور برداشت می‌شود، ابراز داشت: این میزان تأمین‌کننده نیمی از مصرف کشور به شمار می‌رود و مابقی از طریق واردات به کارخانه‌های نساجی فرستاده خواهد شد.

وی بابیان اینکه امسال در بیش از ۷۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور پنبه کشت‌شده است، افزود: سطح زیر کشت پنبه امسال به نسبت سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه برای افزایش سطح زیر کشت محصول پنبه نیازمند دسترسی آب هستیم، ابراز داشت: در بسیاری از نقاطی که پنبه در آن کشت می‌شود دچار خشک‌سالی و با کمبود منابع آب مواجه شده است لذا در شهری نظیر گرمسار تأمین آب بیش از یک هزار هکتار محصول پنبه این شهرستان ضروری است.

هزارجریبی بابیان اینکه امسال دولت به دنبال خرید تضمینی محصول پنبه است، تصریح کرد: دولت برنامه اقتصاد مقاومتی پنبه را در دستور کار خود قرار داده است و می‌کوشد در صوت حمایت تا افق سال ۱۴۰۴و برنامه ششم توسعه در این محصول به خوداتکایی برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانه‌های روغنی و فراوری این محصولات می‌توانند در تبیین سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرین باشند لذا برای خوداتکایی کشت محصولاتی نظیر پنبه برنامه‌هایی تدوین شده و در حال اجرا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه