English

تلخی تورم شکر در سفره کرمانشاهیان؛

کدام مسئول پاسخگوی نرخ بالای تورم برخی محصولات در کرمانشاه است

شکر در استان کرمانشاه براساس داده های مرکز آمار ایران نسبت به شاخص کل کشور طی دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۱۱/۶ درصد بالاتر است.

کدام مسئول پاسخگوی نرخ بالای تورم برخی محصولات در کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، تاثیر تورم و گرانی بیش از انتظار در برخی کالاها، اقلام خوراکی و خدمات در وضعیت سبد معیشت، موجب محدود شدن سفره تغذیه اکثر مردم شده است.

به طور قطع شاخص بهای کالاها و خدمات مصرف کننده، معیاری برای سنجش تغییرات قیمت کالاها و خدماتی است که توسط خانوارها به مصرف می‌رسد و در این بین گاه یک یا چند قلم کالا در استان با توجه به طی چرخه تولید تا توزیع و مصرف، از نظر محاسبه نرخ دچار تغییراتی می شود که نسبت به سایر استان ها و شاخص کل کشور با بهای بیشتری عرضه می گردد.

کالای شکر که در تولید مرباها و شیرینی‌جات استفاده می شود در استان کرمانشاه براساس داده های مرکز آمار ایران نسبت به شاخص کل کشور طی دوازده ماه منتهی به خرداد ماه ۱۱/۶ درصد بالاتر است.

شاخص کل بهای شکر و شیرینی ها در کشور ۵۴/۹ است که این شاخص در استان کرمانشاه ۶۶/۵ را نشان می دهد.

در گروه کالا و خدمات شاخص کل تورم کشور خوراکی ها و آشامیدنی ها در دوازده ماه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ نسبت به دور مشابه سال قبل ۷۱/۳ درصد است و این شاخص در استان کرمانشاه ۷۵ درصد است.

بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، در گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات شاخص تورم در کشور ۳۸/۸ است و این شاخص در استان کرمانشاه ۴۰/۵ است.

با توجه به این آمارهای ارائه شده علت بالابودن شاخص های تورم برخی کالاها همچون شکر در استان کرمانشاه که خود یکی از تولید کنندگان چغندر است، نیازمند بررسی و پاسخگویی مناسب مسئولین مربوطه است.

به تازگی بنابر آمار منتشر شده، نرخ تورم استان کرمانشاه در ۱۲ ماه منتهی به خرداد ماه در رتبه هفتم قرار گرفته است و این آمار نشان دهنده بهبودی نرخ تورم استان است. لذا مسئولینی که تامین کننده این محصول هستند می بایست در خصوص دلایل نرخ بالای تورم شکر در استان پاسخگو باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه