English

شهرام کرمی:

باز پس گیری ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی کرمانشاه و دستگیری ۱۰۶۸ نفر

دادستان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت اعاده اراضی ملی استان به وضع سابق اظهار کرد: براین اساس طی سال‌جاری با تشکیل شش جلسه شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی برنامه ریزی صورت گرفت.

باز پس گیری ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی کرمانشاه و دستگیری ۱۰۶۸ نفر

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دادستان کرمانشاه در خصوص وضعیت اراضی ملی کرمانشاه ادامه داد: در این نشست ها، موانع و مشکلات پیش روی اقدامات اجرایی به منظور مقابله با پدیده زمین خواری در اراضی ملی کرمانشاه، دخل و تصرف و تغییر کاربری اراضی زراعی، منابع طبیعی، اوقافی، محیط زیست، راه و شهرسازی، حریم رودخانه ها و بنیاد مسکن بررسی و برای رفع آنها دستورات لازم داده شد. 

کرمی با بیان اینکه طی سال‌جاری ۸۹۶ پرونده تصرف و تغییر کاربری اراضی در دستگاه قضایی تشکیل شده است، اعلام کرد: حدود ۴۱۸ فقره از این پرونده ها متعلق به منابع طبیعی و ۳۹۹ فقره مربوط به اراضی زراعی بوده است.

وی بااشاره به رسیدگی فوری به بسیاری از این پرونده ها، افزود: جمعا از تعداد کل ۸۹۶ پرونده، ۷۴۶ فقره از آنها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

کرمی در ادامه از اعاده ۳۲۷.۵ هکتار از این اراضی به وضع سابق خبدس گفت: بیشترین زمین های اعاده شده مربوط به منابع طبیعی با ۲۴۸ هکتار و پس از آن ۵۲ هکتار از اراضی زراعی بوده است.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه در راستای محافظت از اراضی ملی کرمانشاه تعدادی هم از متخلفین و زمین خواران در استان دستگیر شده اند، عنوان کرد: جمعا حدود ۱۰۶۸ نفر در این رابطه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که بیشترین تعداد مربوط به تغییر کاربری اراضی با ۸۳۷ نفر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه