English

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه:

روزه خواری در ملاء عام جرم است، پلیس با هنجارشکنان برخورد می کند

سرهنگ محمدرضا آمویی تأکید کرد: پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت.

روزه خواری در ملاء عام جرم است، پلیس با هنجارشکنان برخورد می کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه روزه خواری در ملاء عام جرم است، از شهروندانی که دارای عذرشرعی هستند، خواست از این کار خودداری کرده و همانند سالهای قبل با احترام به افراد روزه دار از خوردن و آشامیدن در فضاها و اماکن عمومی پرهیز کنند.

سرهنگ محمدرضا آمویی با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت، افزود: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند. 

آمویی با بیان اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه داری معاف شده‌اند، افزود: لازم است افرادی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام مانند بوستان ها و تفرجگاه ها خودداری کنند. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: آن دسته از رستوران ها، اغذیه فروشی ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی ها و ... که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند، از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می توانند تنها از طریق خدمات "بیرون بر" فعالیت کنند. 

وی تصریح کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز می توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان بگونه ای که تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند. 

 آمویی افزود: مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.  

این مقام انتظامی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند. 

وی در پایان تاکید کرد: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی توجهی به تذکرات ارایه شده نگه ندارند، برخورد قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه