English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه:

راه خروج از بن‌بست‌ها توجه به فرهنگ است

حبیب‌الله وفایی گفت: توجه به حوزه فرهنگی یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است که وظیفه‌داریم به آن بپردازیم.

راه خروج از بن‌بست‌ها توجه به فرهنگ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه راه خروج استان از بن‌بست‌ها را توجه به حوزه فرهنگی دانست و ابراز داشت: اگر در ادوار گذشته بین فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی نقاط مشترکی را پیدا می‌کردیم می‌توانستیم مشکلات بسیاری را در استان را مرتفع کنیم.

وفایی تصریح کرد: برای خروج از بن‌بست‌ها هیچ راهکاری به‌جز توجه به فرهنگ وجود ندارد و مسائل فرهنگی کشور و نقش محرک بودن فرهنگ در توسعه کرمانشاه را نباید نادیده گرفت.

وی بیان داشت: هرچند در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل استان بیکاری است ولی در حوزه فرهنگی هم باید تلاش کنیم تا به درک درستی از مشکلات موجود برسیم و با بررسی دقیق و استفاده از تجارب آینده‌نگری کنیم.

 وفایی در ادامه گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام تدوین دانشنامه فرهنگی و برگزاری جلسات با متولیان حوزه فرهنگی استان می‌تواند راهگشایی بسیاری از مشکلات شود که باید امسال به‌عنوان تکلیف در دستور کار قرار دهیم و در آستانه تدوین بودجه سال ۹۹ برنامه‌های فرهنگی استان را مرور نماییم.

وفایی با اشاره به موضوع بیکاری در استان گفت: مسئله بیکاری در استان به‌گونه‌ای نیست که بتوان به‌صورت سریع از آن خارج شد ولی می‌توان از راهکارهای فرهنگی در بالا بردن بهره‌وری نیروی کار استان کمک گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در پایان افزود: بر اساس پیام‌ها و فرامین مقام معظم رهبری مکلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی در کرمانشاه هستیم و تفاهم‌نامه‌هایی را در این زمینه با بخش‌های فرهنگی منعقد خواهیم کرد و اعتبارات موردنیاز این بخش را در صورت ارائه تا قبل از تدوین بودجه سال ۹۹ لحاظ خواهیم کرد و تخصیص اعتبار برای تمام پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه