English

رئیس‌جمهور در نشست اداری کرمانشاه:

دولت تاکنون ۸ میلیارد دلار در کرمانشاه هزینه کرده است/ توسعه گردشگری می‌تواند کرمانشاه را از بیکاری نجات دهد

دکتر حسن روحانی در نشست شورای اداری کرمانشاه گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 8 میلیارد دلار برای عمران و آبادانی کرمانشاه در بخش‌های مختلف هزینه شده و این رقم قابل‌توجهی برای کاهش مشکلات موجود در این استان است.

دولت تاکنون 8 میلیارد دلار در کرمانشاه هزینه کرده است/ توسعه گردشگری می‌تواند کرمانشاه را از بیکاری نجات دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس‌جمهور در خصوص ویژگی‌های منحصربه‌فرد بزرگ‌ترین طرح توسعه منابع آب و خاک در استان‌های مرزی ابراز داشت: چنین پروژه‌ای با چنین وسعتی در تاریخ ایران بی‌نظیر است و این موفقیت در شرایطی حاصل‌شده است که دشمنان قصد القای وضعیت رو به بن‌بست اقتصادی ایران را دارند که البته آن‌ها در اشتباه محض به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی خاطرنشان ساخت: ما در کرمانشاه در طول کمتر از دو سال از وقوع زلزله اکنون و وجود شرایط بسیار سخت در مناطق زلزله‌زده و البته حضور چشم‌گیر مردم با شجاعت و ایثار کار بسیار عظیمی را در زمینه کمک‌رسانی به هم‌وطنان آسیب‌دیده انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت به‌تنهایی می‌خواست کار کمک‌رسانی و بازسازی را به دست بگیرد با مشکل مواجه می‌شد، اظهار داشت: مردم غیور کرمانشاه از زمان دفاع مقدس تاکنون در تمامی صحنه‌های حساس ثابت کرده‌اند که پای اهداف انقلاب و ایران ایستاده‌اند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در سفر دوم هیئت دولت به کرمانشاه نیز افتتاح راه‌آهن را داشتیم همان‌گونه که یکی از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم تلاش در مسیر توسعه راه‌ها بوده است و کارهای قابل‌توجهی در این زمینه در استان‌های مختلف کشور انجام شده است.

رئیس هیئت دولت از تخصیص 6850 میلیارد تومانی طرح توسعه منابع آب و خاک استان مرزی خبر داد و افزود: وجود سد ازگله، جامیشان، شرفشاه و حدود 50 کیلومتر تونل عظیم آبی که در مسیر این طرح قرار داشته و امروز عملیاتی شده است، جای تقدیر ویژه از دست‌اندرکاران و کارشناسان امر در تمامی حوزه‌ها را دارد.

توسعه گردشگری می‌تواند کرمانشاه را از بیکاری نجات دهد

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید بگذاریم کرمانشاه ازلحاظ بیکاری دچار معضل باشد، هرچند این رقم امسال کاهش داشته اما این کافی نیست و استان کرمانشاه نباید باوجوداین منابع طبیعی غنی و کوهستانی و البته ظرفیت‌های بالای مرزی، طبیعی و انسانی بیکار داشته باشد.

دکتر روحانی اعلام داشت: مسئولین گردشگری کشور باید از ظرفیت‌های منابع آبی غنی امسال که بیش از 80 درصد مخازن آبی کشور و ورودی 32 میلیارد مترمکعب آب طی 40 روز اخیر به سدهای کشور و کرمانشاه است، در مسیر توسعه توریسم و گردشگر استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه