English

معاون سیاسی استاندار کردستان:

سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر ضعیف عمل کرده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر نتوانسته‌اند انجام دهند.

سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر ضعیف عمل کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، مهدی رمضانی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید پالایش جدی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد صورت گیرد و خیران را فعال کنیم.

وی بر ضرورت اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: فرهنگ مقابله با مواد مخدر باید در جامعه نهادینه شود، چرا که در صورت مشارکت عمومی، موفق خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند.

رمضانی خواستار برگزاری جلسات تخصصی آگاه سازی دانش آموزان برای مبارزه با مواد مخدر شد و اضافه کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت قانونی برای اختصاص بودجه در بحث مقابله با مواد مخدر استفاده کنند.

وی غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

دادستان انقلاب و عمومی سنندج هم گفت: طبق قانون، شهرداری‌ها و شوراهای شهر می توانند بخشی از بودجه خود را صرف مبارزه با مواد مخدر کنند که امیدواریم این مهم در استان اتفاق بیفتد.

محمد جباری افزود: در بحث قانون بودجه و معادن تا یک درصد درآمد حاصل از فعالیت های معدنی، برای امر مبارزه با مواد مخدر استفاده شود که این ظرفیت تاکنون استفاده نشده است.

وی یکی از دغدغه‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر را کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست دانست و ادامه داد: این قشر از جامعه به شدت در معرض آسیب هستند و باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

دادستان انقلاب و عمومی مرکز کردستان بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی شامل افراد جزئی و کلان توزیع کننده مواد مخدر تاکید کرد و گفت: برخی کمپ‌ها از لحاظ مصالح بکار گرفته در ساخت آن، استاندارد نیستند که باید برای اصلاح آن اقدام کرد.

فرماندار سنندج هم راه اندازی سامانه سرا در سنندج در سال گذشته را کاری ارزشمند دانست و گفت: ۷۵ نفر سال گذشته بعد از ترخیص از کمپ ماده ۱۶ در سامانه سرا مستقر شدند.

حسن عسکری با بیان اینکه ۱۹ نفر مستقر در سامانه سرا بعد از ماه ها مستقل و از طرف خانواده ها پذیرش شدند، افزود: در بحث غربالگری در کمپ ماده ۱۶ به شدت دچار مشکل هستیم، ضمن اینکه دستگیری معتادان متجاهر هدفمند باشد.

وی وجود کمپ بانوان را ناکافی عنوان کرد و یادآور شد: نیاز داریم کمپ (به ویژه ماده ۱۶) بیشتری در حوزه بانوان ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه