English

استاندار کردستان:

پاسخ سپاه به رژیم صهیونیستی تنبیهی و بازدارنده بود

استاندار کردستان با قدردانی از پاسخ قاطع و افتخارآمیز سپاه به رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام یک اقدام تنبیهی و بازدارنده بود.

پاسخ سپاه به رژیم صهیونیستی تنبیهی و بازدارنده بود
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در نشست با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان کردستان در آستانه روز جهانی کارگر در سنندج اظهار کرد: عملیات پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، تنها یک گوشمالی نبود و از نگاه تحلیلگران بین‌المللی، این اقدام از نظر حجم عملیات پهپادی و در هم شکستن سامانه‌های پیشرفته که این رژیم غاصب با مانور روی آن، کشورها و ملت‌ها را مرعوب کرده بود در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: هرچه رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کرد تا ابعاد این عملیات بزرگ را مکتوم و کوچک بشمارد ولی واقعیت خود را نشان داد و همه تحلیلگران منصف از شهامت قدرت و اقتدار کم نظیر نظامی ایران تقدیر کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: همه آزادگان دنیا از اینکه یک قدرت توانست با وجود حمایت قدرت‌های بزرگی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس سیلی محکمی بر صورت رژیم منحوس اسرائیل بزند خوشحال شدند و این برای ما افتخارآفرین است.

زارعی کوشا گفت: رسانه‌های داخلی به غیر از پرداختن به اقتدار ایران اسلامی باید جلوه‌های این عملیات را که برای جلوگیری از بروز جنگ بود به خوبی نشان دهند چرا که این اقدام بازدارنده بود و گام اول را رژیم غاصب صهیونیستی با تعرض به سفارت جمهوری اسلامی در دمشق برداشت.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات خوبی که در کردستان در راستای حمایت از قانون کار صورت گرفته است، افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد.

استاندار کردستان با قدردانی از نگاه مثبت جامعه کارگری به مجموعه مدیریت استان، اضافه کرد: این نگاه مثبت می‌تواند همدلی موجود را تقویت کند و به آن ارزش بدهد.

زارعی کوشا یادآور شد: سال ۱۴۰۲ سال موفقی برای استان بود که البته نقاط ضعفی هم داشت ولی در برآیند شاخص‌های کلی حوزه های عمرانی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی معدل خوبی داشتیم که پایه مناسبی برای ادامه کار در سال جاری به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه کردستان در شاخص‌های اقتصادی سال‌هاست که وضعیت مناسبی ندارد، اما از دو سال گذشته روند مثبت و رو به جلویی آغاز شده که باید استمرار یابد.

استاندار کردستان افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری مهم‌ترین راهکار برون رفت از همه چالش‌های اقتصادی، تقویت حوزه سرمایه‌گذاری است که بخشی از آن به فرایندها برمی‌گشت که با تسهیل آن در حال حاضر برای اخذ مجوزهای لازم برای بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در استان کمتر از ۴۸ ساعت زمان لازم است.

زارعی کوشا گفت: از نظر منابع مالی نیز محدودیت‌هایی داریم و استان از این حیث ضعیف است چرا که مجموع منابع بانکی ما در چند استان غربی کشور تنها به اندازه ۳ تا ۴ درصد منابع مازاد استان تهران هم نیست.

وی آسیب بزرگ استان‌های کوچک را تمرکز منابع مالی صنایع در مرکز برشمرد و افزود: در حال حاضر ۶ دهم درصد منابع بانکی کشور در کردستان است که حدود ۵۳ همت در سال گذشته بود و سال قبل از آن هم ۴۰ همت بود.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و تورم در استان در سال گذشته گفت: روند تورم در نیمه دوم سال گذشته کاهشی بود و پایین‌تر از میانگین کشوری قرار گرفت که در چند سال اخیر نظیر نداشته است.

زارعی کوشا بیان کرد: در نرخ بیکاری هم در فصل بهار ۲ دهم درصد بالاتر از بهار ۱۴۰۱ بودیم ولی در تابستان به ۸.۸ درصد و در پاییز شاهد کاهش نرخ بیکاری به میزان ۴.۱ بودیم.

وی با بیان اینکه در پاییز سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۷ برابر پایین‌تر از میانگین کشوری بود و در زمستان نیز با ۶.۲ درصد به ۱۴.۲ رسیدیم، افزود: این در حالی بود که میانگین بیکاری کشور ۱.۱ درصد کاهش نشان می‌داد.

استاندار کردستان تاکید کرد: ۱۰ درصد از تعهد اشتغال امسال استان به اشتغال فارغ التحصیلان اختصاص خواهد داشت.

زارعی کوشا با اشاره به سال جهش تولید با مشارکت مردم نیز یادآور شد: هر جا مردم ورود فعالانه‌ای داشتند آن عرصه موفقیت‌های چشمگیری داشته است و امسال در عرصه تولید نیز قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه