English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۴۷ میلیون قطعه جوجه ریزی سال گذشته در مرغداری های کردستان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شد که همین امر کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام تر دنبال خواهد شد.

۴۷ میلیون قطعه جوجه ریزی سال گذشته در مرغداری های کردستان انجام شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، پیمان اسکندری گفت: در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تُن به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تُن از جمله این موفقیت ها بوده است.

وی افزود: دانش بنیان کردن فعالیت ها و گسترش دامنه آموزش های کارشناسی در حوزه کشاورزی زمینه ساز جهش در تولید محصولات کشاورزی استان کردستان بوده است که امیدواریم در سال جاری و سنوات آتی نیز شاهد افزایش هرچه بیشتر تولیدات کشاورزی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می شود.

اسکندریی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط شرکت غله و تعاون روستایی خریداری شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شد که همین امر روندی با کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام تر دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و بییان کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

اسکندری گفت: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحدهای راکد از جمله دامداری ها روستایی و صنعتی را فعال کنیم و در حوزه شیلات و تولید تخم مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی مردمی ترین بخش اقتصاد استان کردستان است و در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: نهضت گلخانه سازی در استان شروع شده است و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره برداری خواهد رسید.

اسکندری ادامه داد: توسعه صادرات، اشتغال و تنظیم بازار همه از تولید نشأت می گیرد و در این راستا ۸ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری افراد اهلیت دار داریم که امیدواریم در سایه رهنمون های نماینده معزز ولی فقیه در استان شاهد تسهیل امور برای تولیدکنندگان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه