English

استاندار کردستان:

نجات یک انسان هنر وکلا وکالت است

وکلا از شریف ترین افراد جوامع برای یاری رساندن به کسانی هستند که نیاز جدی به راهنمایی، هدایت و حمایت دارند.

نجات یک انسان هنر وکلا وکالت است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه پنجشنبه  در مراسم هفتادو یکمین سالگرد استقلال کانون وکلا اظهار کرد: وکلا از شریف ترین افرادجوامع برای یاری رساندن به کسانی هستند که نیاز جدی به راهنمایی، هدایت و حمایت دارند.

 و‌همچنین یاد و خاطره کسانی را که در تدوین لایحه استقلال کانون وکلا نقش داشتند گرامی می داریم و امیدواریم روز به روز شاهدرشد و بالندگی این کانون در سطح کشور و استان باشیم.

وی از آمادگی کامل مجموعه مدیریت استان و دستگاه های اجرایی برای تعامل دوسویه با کانون وکلای استان با هدف بهره گیری ازظرفیت و توان اعضای این کانون خبر داد و گفت: آرزو می کنیم آنچه دغدغه این جامعه است برطرف و نهاد وکالت به عنوان نهادی کهحریت و استقلال لازمه کار آن است همواره و بهتر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد و به مردمی که نیازمند کمک آنها هستند یاریبرسانند.

زارعی کوشا افزود: اگر انسان یک فرد را از مرگ و یا افتادن از ورته نابودی نجات دهد نجات بشریت است و این فرصت برای وکیلفراهم است که در طول زندگی خود با حرفه ای که دارد انسان های زیادی را نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان سرزمین زیبایی هاست و ما این استان را جان ایران می دانیم امیدواریم همواره این قلب تپنده با نشاط وسرزندگی به حیات خود ادامه دهد.

رئیس کانون وکلای کردستان با اشاره به اینکه با وجود وکیل مستقل، عدالت اجرا خواهد شد، ادامه داد: وکالت هنر است هنری که بیگناه را از چوبه دار پایین و اشتباهات دادسرا را جبران می کند.

نامداری یادآور شد: امروز این شجره طیبه تنومند در تیررس بدخواهان قرار می گیرد و برخی ها می خواهند شغل شریف وکالت را لوث ویا استقلال آن را مخدوش کنند.

وی دوستی، برادری و همدلی را از مولفه های مهم در کاهش چالش ها در این حوزه دانست و گفت: کانون وکلای کردستان در سال ۸۵ با۶۰ وکیل کار خود را آغاز و تا این لحظه ۶۵۵ وکیل از کانون وکلای استان پروانه وکالت دریافت کرده اند.

احمد نامداری اظهار کرد: همه ما می دانیم در مجلس قبلی طرح تحقیق و تفحص از کانون های وکلا اجرا شد این درحالی بود که مدیرانکانون های وکلا پاکدست ترین مدیران هستند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد: به عنوان مسئول نظارت بر کانون وکلا هرگز در کار این کانون دخالت نکرده‌ام وفرایند را بر مبنای تعامل برای جلو رفتن کارها گذاشته‌ایم.

رشیدی با بیان اینکه کانون وکلا باید خود را از مجموعه دادگستری بدانند، گفت: همچنان که قاضی هرگز خود را از این مجموعه جدانمی‌داند دادگستری قوی کانون وکلای قوی به دنبال دارد.

معاون قضائی ربیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: اعضای هیئت مدیره کانون وکلای استان نسبت به برگزاری جلسات مکرر بامسئولان دادگستری اهتمام داشته باشند چون تعامل زمینه را برای رفع مشکلات فراهم می‌سازد.

وی بر لزوم مشارکت فعال وکلای دادگستری در معاضدت‌های قضائی تاکید کرد و افزود: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردمباید وکلا مشارکت جدی‌تری در این حوزه داشته باشند.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری کردستان گریزی به تصویب قانون تسهیل و ضرورت اصلاح آن زد و بیان داشت: قانون تسهیل که بنابه دلایل خاص به بهانه اشتغال برای جوانان تصویب شد کمیت بر کیفیت ترجیح داده شود امیدواریم هرچه زودتر شاهد اصلاح این قانونباشیم.

رشیدی تصریح کرد: باید با ورود جدی به اصلاح این قانون آسیبی که به کانون‌های وکلا وارد شد، جبران شود.

وی گفت: باید از پیشکسوتان و وکلایی که در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار بوده‌اند تجلیل شود.

 و‌همچنین ، رفع اطاله دادرسی و بررسی عوامل مؤثر بر رفع اطاله دادرسی از نیازهاست چرا که امروز شاهد اطاله دادرسی در برخیشعبات هستیم.

وی عنوان کرد: مسئولان دادگستری باید برای افزایش تعداد قضات دادگستری فکر کنند چون در برخی از حوزه‌های قضائی به دلیل نبودو کمبود قاضی به پرونده‌ها با سرعت رسیدگی نمی‌شود.

وی گفت: حمایت از امنیت وکلا از دیگر وظایف دادگستری و تامین فضای کافی برای حضور وکلا در دادگستری از دیگر نکات مهمیاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در مراسم هفتاد یکمین سالگرد استقلال کانون وکلا که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهارداشت: امنیت، پایه و اساس پیشرفت و توسعه است و حوزه های مختلفی دارد که یکی از آنها امنیت قضائی است.

وی با بیان امنیت قضائی در جامعه نقش به سزایی دارد، گفت: این بدان معناست که همه  مردم و آحاد جامعه اطمینان داشته باشند کهمرجعی برای گرفتن حق آنان و پیگیری اختلاف حقوقی وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: مردم باید اطمینان داشته باشند که در دستگاه قضایی با احکام عادلانه و منصفانه‌ای مواجه خواهندشد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت قضائی حاکمیت اصل برائت در جامعه است، بیان کرد: امنیت قضائی یعنی رعایت حقوق شهروندی در جامعهو حق انتخاب وکیل برای مردم است.

رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد:  حق انتخاب وکیل یکی از پایه های ایجاد امنیت قضایی است که پایه و اساسی برایپیشرفت و توسعه کشور است.

حجت‌الاسلام حسینی قضاوت و وکالت با اشاره به اینکه یک شغل نیست بلکه یک جایگاه و منسب است، گفت: برای حفظ جایگاه و حرمتقضاوت و وکالت باید اهتمام زیادی داشت.

وی با بیان اینکه قضات و وکلا دو بال در راستای اجرای عدالت و احقاق حق هستند، گفت: این دو باید در محکمه کنار هم قرار می‌گیرندنه رقیب یکدیگر.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با بیان اینکه وکلا باید بازوان و بال دوم دستگاه قضایی باشند، خاطر نشان کرد: وکلا به عنوان حقوقدانان و عالمان حقوق نقش ویژه‌ای در مطالبه‌گری حقوق عامه دارند‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه