English

رییس ستاد انتخابات کردستان:

تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم و امن در کردستان است

رییس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به چهار محور بیانات رهبری انقلاب در مورد انتخابات گفت: برگزاری یک انتخابات با مشارکت بالا و در اوج امنیت و سلامت و با احترام به رقابت کاندیداهای انتخابات در دستور کار ستاد انتخابات کردستان است.

تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم و امن در کردستان است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، مهدی رمضانی در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، گفت: با احتساب انصراف برخی نامزدهای تایید صلاحیت شده در حال حاضر 133 نفر در حوزه های انتخابیه کردستان برای راهیابی به مجلس در حال رقابت هسستند و چهار نامزد برای راهیابی دو نفر به مجلس خبرگان در حال رقابت هستند.

وی گفت: از این تعداد در حوزه انتخابیه بیجار ۲۹ نامزد، سقز و بانه ۱۱، سنندج، دیواندره کامیاران ۴۸، قروه و دهگلان ۲۴ و مریوان و سروآباد نیز ۲۱ نامزد حضور دارند. بر این اساس ۲۲ نفر به ازای هر کرسی رقابت می کنند. تعداد نامزدها در این دوره نسبت به دور قبل افزایش ۴۱ درصدی دارد.

رئیس ستاد انتخابات کردستان اظهار کرد:  ۱۱۸نفر از نامزدها مرد و ۱۵ نفر زن هستند و بیشترین تعداد نامزدها نیز  در رده سنی  ۳۵ تا ۴۵ سال هستند.

وی با بیان اینکه کار رای‌گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفندتا ساعت  ۱۸ براساس قانون انجام می شود، افزود: ۲۵ هزار نفر متصدی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در استان کار اخذ رای را بر عهده دارند.

به گفته رمضانی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در کردستان واجد شرایط رای دادن هستند و می توانند با پنج مدرک هویتی گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت، شناسنامه و کارت ملی رای خود را در صندوق بیاندازند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان با بیان اینکه برگزاری انتخابات در استان به صورت تمام الکترونیک نیست، افزود: با وجود توپوگرافی سخت و خشن استان، تنها در ۵۰ نقطه آفلاین هستیم که در مقایسه با استانهای دیگر از وضعیت بسیار خوبی برخورداریم.

وی با تاکید بر اینکه بارها در تریبون‌های مختلف اعلام شده که دولت، هیچ نامزدی در انتخابات ندارد، نسبت به برخی بداخلاقی ها و شایعات نیز هشدار داد.

رمضانی با تاکید بر اینکه تنها در پای صندوق رای است که می توان درصد مشارکت واقعی را تعیین کرد، افزود: پیش بینی مشارکت بر اساس نظرسنجی های انجام گرفته در استان حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد است که البته قابل اتکا نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه حق کردستان است تا بتواند به توسعه و پیشرفت روزافزون دست پیدا کند، ادامه داد: تسریع در این مساله مهم در سایه مشارکت اتفاق می افتد.

رمضانی با تاکید بر اینکه اگرچه در حوزه توسعه همپای دیگر استانها حرکت کرده‌ایم ولی گاهی برخی چالش‌ها ترمز توسعه را کشیده و این حق استان است که با موقعیت‌شناسی به سمت پیشرفت حرکت کند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای همه سلایق نامزد وجود دارد، افزود: ۷۵ درصد نامزدهای نمایندگی مجلس دوازدهم در کشور تایید صلاحیت شده اند که در نوع خود بی نظیر است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه تخلفات انتخاباتی گزارشی مبنی بر تخلف سازمان‌یافته از سوی نامزدها به دست ما نرسیده است، افزود: احزراز تخلف در هر مرحله از انتخابات و حتی تا مرحله اعتبارنامه نیز دنبال می شود تا از ورود فرد متخلف به نمایندگی جلوگیری. ‌شود.

رمضانی با بیان اینکه در حوزه فرایندهای برگزاری انتخابات، زیرساختها و تجهیزات لازم تامین شده است، یادآور شد: برخی موضوعات به شکل ثابت در همه ادوار مورد پیگیری ستاد انتخابات بوده و این فرآیند به اقتضای شرایط جدید تغییراتی هم داشته که در این دوره حساسیت و اقتضائاتی به روند سابق دارد.

 

وی تاکید کرد: ستاد انتخابات فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرد و از اردیبهشت ماه با ورود به عرصه جدی تر در چهار حوزه راهبردهای رهبرمعظم انقلاب مبنی بر مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت فعالیت خود را متمرکز کرد.

رمضانی افزود: در حوزه برگزاری انتخابات، سالم و امن بودن وظیفه تام ستاد انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان با یادآوری اینکه استاندار کردستان بر صحت علنی انتخابات تاکید دارد که هیچ خدشه‌ای به آن در هیچ بعدی وارد نشود، افزود: تمهیدات ویژه‌ای در چارجوب تبلیغات اندیشیده شد که در حوزه تبلیغات در همه ادوار همواره تخلفاتی بوده و در این دوره حداکثر تلاش برای رفع ریزترین مشکلات بکار بسته شده و تاکنون تخلف سازمانه یافته ای از سوی نامزدهای نمایندگی مجلس مشاهده نشده است.

وی به اشراف امنیتی و اطلاعاتی دستگاه های امنیتی در حوزه‌های تخصصی خودشان اشاره کرد و افزود: همه این اقدامات برای این است که انتخاباتی امن برگزار شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در حوزه مشارکت، دغدغه اصلی مسوولان و رهبر معظم انقلاب تقویت این گزینه است، تاکید کرد: هر چه حضور بالاتر باشد و مشارکت سیاسی افزایش یابد، بُرد کرده‌ایم و معتقدیم کلید توسعه کردستان مشارکت گسترده در انتخابات است. وی با باین اینکه تصویر زیبای استقبال مردم کردستان از رییس جمهور، توان چانه زنی دیپلماسی در سطح ملی را بالا برد اظهار کرد: مشارکت نیز چنین وجهی و حتی بالاتر از آن دارد.

وی از خبرنگاران به عنوان سکوهای تبیین و اطلاع رسانی و نیز مرجع علمی و تخصصی برای تبیین اهمیت انتخابات نام برد و از آنان خواست تا بر مشارکت حداکثری تاکید و با مشارکت بی نظیر، ریل توسعه استان کارسازی شود.

رئیس ستاد انتخابات کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تاثیرگذاری استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدهای مجلس ششم خبرگان و دوازدهم مجلس شورای اسلامی، افزود: در این دوره قانون جدید انتخابات تعیین شد که به وساطه آن زمان مبسوط تری در اختیار هیاتهای اجرایی، نظارت و شورای نگهبان قرار گرفت تا با دقت بیشتری صلاحیت نامزدها بررسی شود.

وی ادامه داد: استفاده از اماکن دولتی و سالن‌ها  برای تبلیغات نامزدها صورت گرفت و همه نامزدها به انصاف از این ظرفیت برخوردار شدند.

رمضانی یکی از  اتفاقات خیلی خوب این دوره را ورود رسانه ملی برای ضبط و پخش مناظرات نامزدهای مجلس دوازدهم اعلام کرد و گفت: کردستان از استان با تمهیدات اندیشیده شده از استانهای برتر در این زمینه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه