English

معاون وزیر علوم:

پارک علم و فناوری کردستان در حال نزدیک شدن به پارک های سطح ۲ است

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ظرفیت زیرساخت‌ استقرار واحدهای فناور در استان کردستان با افتتاح‌ مراکز رشد فناوری در سنندج و مریوان، ۲ برابر شد.

پارک علم و فناوری کردستان در حال نزدیک شدن به پارک های سطح ۲ است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، محمد علی نژاد روز شنبه در سنندج، گفت: پارک علم و فناوری کردستان در حال نزدیک شدن به پارک های سطح ۲ است و برای این مرحله باید زمین های استقرار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان فراهم شده یا مجموعه هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور ایجاد و امکان ساخت و ساز داشته باشد تا خط تولید آنان فعال شود.

وی ادامه داد: گام بعدی که برنامه‌ریزی شده در حال اضافه شدن ۲ قطعه از زمین های سنندج به این ظرفیت هستیم که می تواند مجتمع‌های کارگاهی را برای محل‌های استقرار و خطوط تولید اولیه واحدهای فناور مستقر، فراهم کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: این مهم ظرفیت نخبگانی و ایده‌های سطح استان را توسعه می دهد و در کنار آن مقدمه توسعه اشتغال پایدار در استان فراهم می شود، ضمن اینکه برنامه ریزی خوبی در پارک علم و فناوری استان شده و ما سعی می کنیم با توجه به قول‌های استانداری، از ظرفیت ملی برای تامین اراضی پارک استفاده کنیم.

علی‌نژاد با بیان اینکه توسعه زیرساخت های اولیه و موقعیت های قدیمی مقدمه همان کمک هاست، اضافه کرد: هر کدام از واحدها در پارک یا در شهرستان‌ها در مراکز رشد، ایده خود را ارائه کنند و در صورتیکه به مرحله تولید محصول برسند و شرکت تشکیل دهند، تسهیلات برای ایجاد اشتغال و سرمایه درگردش در اختیارشان قرار می گیرد.

وی گفت: شرکت هایی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند، می توانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند و شرکت های بزرگ هم در صورتیکه ظرفیت های تحقیق و توسعه را به پارک بیاورند، براساس قانون جهش تولید از معافیت های مرتبط و اعتبار مالیاتی بهره‌مند می شوند.

 

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: سیاست ما در مورد پارک های استانی، تقویت کننده ظرفیت ها و صنایع بومی و توسعه اشتغال براساس ظرفیت ها و آمایش های سرزمینی است.

علی‌نزاد تاکید کرد: هر یک از پارک‌های استانی با هدف تقویت و ایجاد زنجیره ارزش راهبردی، یک موضوعی انتخاب می کنند و براساس آن پذیرش ها و تسهیلات در اختیارشان قرار می دهیم که به تکمیل زنجیره محصول در استان و ایجاد اشتغال های جانبی کمک کند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که دنبال می کنیم همین زنجیره ارزش است؛ در صورتیکه در کردستان هم نهایی شود این خودش مقدمه توسعه اشتغال و توسعه واحدهای فناور در استان است که از ظرفیت های موجود در کشور برای این موضوع استفاده می کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، روسای پارک‌های علم و فناوری را فرماندهان جریان اقتصادی دانش‌بنیان دانست و اضافه کرد: در جامعه فناوری کشور، نگاه آن است که ما به یک زیست بوم نباید محدود شویم چراکه امروزه تمامی عناصر برای اثرگذاری و جریان‌سازی باید روح حاکم نوآوری و فناوری در آن حضور داشته باشد.

وی گفت: باید یک نقشه جامع و هدفمند نسبت به نیازهای فناورانه کشور و خلق آن داشته باشیم؛ بخش عمده توسعه فناوری موجود با پذیرش شرکت‌ها در پارک‌های علم و فناوری محقق می‌شود ولی باید این امر نظام‌مند شده تا با اتصال به این نقشه، جریان اقتصادی محقق شود.

علی نژاد، تکمیل زنجیره ارزش راهبردی استان در پارک‌های علم و فناوری با حمایت استانداری‌های سراسر کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه نیازمند به بررسی ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در هر استان به منظور برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌مندی جوامع محلی از عواید طرح سرمایه‌گذاری و تحقق توسعه پایدار منطقه‌ای، ضرورت تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش و زنجیره تأمین با مزیت رقابتی پایدار هستیم.

وی ادامه داد: تهیه بانک اطلاعاتی و لیست جامع زنجیره/ صنعت اولویت‌دار پیشنهادی استان‌های کشور وفق ظرفیت نخبگانی منطقه جغرافیایی و سند آمایش سرزمین و همچنین راه‌اندازی دبیرخانه‌های ملی کارگروه «طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی استان» در پارک‌های علم و فناوری دنبال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه