English

استاندار کردستان:

کردستان در زمینه وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است

استاندار کردستان گفت: استان از لحاظ وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است ولی آمار کاهش به معنای رفع تکلیف نیست و این وضعیت باید به صفر برسد.

کردستان در زمینه وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسماعیل زارعی کوشا در سومین جلسه قرارگاه مقابله با سرقت کردستان اظهار کرد: مبارزه با سرقت از اولویت‌های اصلی پلیس و متولیان امر بوده و در همین راستا تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع سرقت در زمینه‌های مختلف در استان باید اندیشیده شود.

وی افزود: در راستای کاهش انگیزه برای سرقت، برخورد قاطعانه با خریداران اموال مسروقه موسوم به مالخران و ساماندهی اصنافی که اجناس دست دوم را خریداری می‌کنند، ضروری است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در اماکن عمومی و خصوصی، نصب دوربین و تجهیزات مناسب زمینه کاهش سرقت را فراهم می‌کند، گفت: هرچند سارقان حرفه‌ای معمولا یک گام جلوتر هستند اما کنترل این مهم و تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع سرقت در راستای آرامش و امنیت شهروندان مهم است.

زارعی کوشا با تقدیر از شرکت توزیع نیروی برق استان برای اقدام خوب و کارآمدی که در زمینه تبدیل کابل‌های مسی به کابل‌های خود نگهدار انجام داده‌اند، افزود: این کار زمینه سرقت را در عمل از بین برده و موجب شده بخشی از آمار سرقت کاهش یابد که قابل تحسین است.

وی تجهیز و نصب دوربین در محورهای، شهری، روستایی و مواصلاتی در زمینه پیشگیری از سرقت تابلو در راه‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی را نیازمند تدابیر ویژه برشمرد و ادامه داد: همکاران در حوزه راهداری و دبیر قرارگاه مقابله با سرقت مکلف هستند همه دستگاه‌ها را به ارائه گزارش تفصیلی برای نتیجه مناسب و تحقق اهداف برتر در این زمینه، مجاب کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در کنار مقابله با سارقان، با مالخران اموال مسروقه نیز برخورد جدی شود، بیان کرد: برخورد قاطعانه با افراد سارق و مالخر و دیگر مجرمانی که امنیت شهر و جامعه را هدف قرارداده‌اند در راستای کاهش انگیزه برای سرقت، با طرح و برنامه‌ریزی مناسب، انجام شود و اقدامات لازم جهت مقابله با این افراد در دستور کار قرار گیرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه کمپ ماده ۱۶ تاثیر بسزایی در ساماندهی معتادان متجاهر دارد، گفت: پرداخت مطالبات کمپ‌ها و تقویت اماکن نگهداری معتادان متجاهر با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان و نیاز به سرپناه، ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه