English

استاندار کردستان:

کارخانه طلای قلقله سقز در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کردستان گفت: براساس تعهد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) سال ۱۴۰۳ کارخانه طلای سقز به بهره‌برداری می‌رسد.

کارخانه طلای قلقله سقز در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه چهارشنبه در  هفدهمین جلسه شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: براساس آخرین برآوردهای انجام شده، میزان ذخیره معادن استان به بیش از یک میلیارد تن افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه نقاط امیدبخش زیادی به‌ویژه در زمینه طلا و سنگ آهن در استان موجود است که قابلیت کشف و شناسایی دارد، افزود: یکی از واحدهای مهم معدنی استان، معدن طلای سقز است که با بهره‌برداری از کارخانه استحصال این ماده معدنی با ارزش، شاهد رونق تولید و اشتغال در منطقه خواهیم بود.

استاندار کردستان اظهار کرد: سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ از ۱۵ درصدی که طبق قانون باید از میزان وصول حقوق دولتی به استان بازگردانده شود، تنها ۷۰ میلیارد ریال  بازگردانده شد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: بعد از پیگیری‌های انجام شده و احقاق این حق، از میزان حقوق دولتی وصول شده در سال گذشته از معادن استان، ۴۴۰ میلیارد ریال بازگردانده شد.

وی بیان کرد: فعالیت هر معدنی در هر منطقه‌ای آثاری در طبیعت و محیط زیست به دنبال دارد، اما بی‌شک میزان خسارت ناشی از فعالیت گروه‌های معدنی مختلف، متفاوت است.

استاندار کردستان گفت: واحدهای معدنی مسئولیت‌های اجتماعی برعهده دارند و موظفند در مناطقی که مستقر هستند، خدمات لازم را به مردم آن ناحیه ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه