English

اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران‌زمین به میزبانی سنندج برگزار شد

استاندار کردستان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین به میزبانی سنندج، گفت: ۷۰۰ نفر در این جشنواره از ۱۸ قوم و در ۲۵ گروه به مدت ۴ روز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران‌زمین به میزبانی سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در آیین افتتاحیه اولین جشنواره موسیقی "سنه" که با حضور اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج برگزار شد، مردمان استان کردستان را سخت‌کوش،مهمان‌نواز،فرهنگی و فرهنگ‌دوست برشمرد و اظهار کرد: نخستین جشنواره موسیقی "سنه" با حضور و مشارکت ۱۸ استان در شهر زیبای سنندج را با هم جشن می‌گیریم.

وی افزود: مردم کشورمان می‌توانند این رخداد بزرگ فرهنگی را طریق رسانه ملی از هنر و موسیقی زیبای نواحی ایران زمین در این روزها بهره‌مند شوند.

استاندار کردستان بیان کرد: ۷۰۰ نفر در این جشنواره از ۱۸ قوم و در ۲۵ گروه به مدت ۴ روز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جشنواره موسیقی سنه ویژه اقوام در متعاقب راهبردی است که مقام معظم رهبری در سفر پر خیر و برکت در سال ۸۸ به استان کردستان همه مسئولان و احاد مردم را به آن سمت هدایت کردند و فرمودند استان کردستان یک استان فرهنگی است و لذا باید روی ظرفیت‌های فرهنگی استان بیش از پیش متمرکز شویم و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: کردستان مملو از ظرفیت‌ و مواهب خدادادی است که یکی از آن‌ها میراث ناملموس موسیقی است که در نوشته‌های بسیاری از پژوهشگران هنر و مورخان، یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین خاستگاه‌های موسیقی جهان است و شاید قدیمی‌ترین مستندات مربوط به موسیقی ۴۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح در این منطقه ثبت شده است.

استاندار کردستان در ادامه به برگزاری "مهمانی امت احمد" در سنندج پرداخت و اظهار کرد: روز جمعه هفتم مهرماه افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از مردم این شهر در این مهمانی شرکت کردند که نشان از وحدت و همدلی مردم کردستان دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه