English

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛

مصرف گازطبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با ۸ درصد افزایش

مدیر عامل شرکت گاز کردستان، گفت: میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش را نشان  می دهد.                   

مصرف گازطبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با 8 درصد افزایش

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ احمد فعله گری، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اهمیت مصرف گازطبیعی در نیروگاه  سیکل ترکیبی سنندج برای تولید برق، اظهار کرد: انرژی یکی از مهمترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی است و در این میان گاز از جمله مهمترین حامل های انرژی است که نه تنها درتحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد، بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

فعله گری افزود: مصرف گازطبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع است. بنابراین هم اکنون بیشترین مصرف بخش نیروگاهی کشور از گاز طبیعی تامین می‌شود. 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تقاضا برای مصرف گاز طبیعی توسط نیروگاه ها را اجتناب ناپذیر تلقی و بیان کرد: به علت خشکسالی و کمبود آب و  گرمای شدید سال جاری، رشد روزافزون تقاضای مصرف انرژی الکتریکی و با توجه به سهم عمده نیروگاه های حرارتی از جمله نیروگاه های گازی شهرستان سنندج در تولید برق نیاز این صنعت به گازطبیعی را با رشد سرسام آوری روبرو ساخته است.

فعله گری در مورد مصرف پنج ماهه اول سال جاری نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج چنین گفت: میزان مصرف در 5 ماهه اول سال جاری  625 میلیون و  367 هزار و 860 متر مکعب بوده در حالیکه این میزان مصرف در مدت مشابه سال 1401  برابر با  576 میلیون و 448 هزار و 520 متر مکعب بوده است.

وی صرفه جویی در مصرف  حامل های انرژی را ضروری دانست و تصریح کرد: در فصل گرما به علت استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق به شدت و با شیب  بسیار تندی افزایش می یابد و این امر موجب استفاده بیشتر نیروگاه ها از گاز طبیعی می گردد و در فصل سرما نیز با بکارگیری وسایل گرمایشی مصرف گاز طبیعی چندین برابر افزایش می یابد و با این روند و شدت مصرف ، دیگر نسل آینده منابعی برای مصرف در اختیار نخواهد  داشت.  

فعله گری یادآور شد:  مشترکان شرکت گاز استان کردستان در 5 ماهه منتهی به آخر مرداد ماه سال جاری با مصرف 1 میلیارد و 307   میلیون و 325  هزار و 829  متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که درمدت مشابه  سال گذشته این میزان مصرف برابر با1 میلیارد و 247  میلیون و 581  هزار و 96  متر مکعب بوده که افزایش 5 درصدی را نمایان گر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه