English

تیم هندبال بانوان سنندج در آستانه لیگ برتر؛

نبود اسپانسر مشکل اصلی هندبال بانوان سنندج

یکی از ورزش های بسیار جذاب و پر طرفدار برای بانوان که در حفظ تناسب اندام، سلامت و افزایش قدرت تفکر در خانم ها موثر است «ورزش هندبال» است. یکی از مشکلات اساسی ورزش هندبال بانوان در استان کردستان عدم حمایت بخش خصوصی از تیم های ورزشی و ورزشکاران است.

نبود اسپانسر مشکل اصلی هندبال بانوان سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ مشارکت زنان در ورزش در قرن بیست میلادی به ویژه در آواخر آن افزایش چشمگیری داشت. این افزایش تحت تاثیر تغییرات فرهنگی جامعه بود که در برابر جنسیتی تاکید دارد.

اما متاسفانه مشکلات فراوانی در مسیر ورزش بانوان قرار گرفته است، کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان، عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه از سوی مسئولان و رسانه های گروهی، کمبود نیروهای کارآزموده و با تجربه در زمینه آموزش رشته های مختلف ورزش های همگانی به بانوان، دسترسی نداشتن به فضاهای ورزش عمومی و گران بودن آنها از عمده معضلات در مسیر ورزش بانوان است.

یکی از ورزش های بسیار جذاب و پر طرفدار برای بانوان که در حفظ تناسب اندام، سلامت و افزایش قدرت تفکر در خانم ها موثر است «ورزش هندبال » است. یکی از مشکلات اساسی ورزش هندبال بانوان در استان کردستان عدم حمایت بخش خصوصی از تیم های ورزشی و ورزشکاران است و این برای استانی که از لحاظ جمعیت ورزشکاران سازمان یافته و در سطح بالایی در کشور قرار دارد مناسب نیست.

زمان زیادی لازم است تا قهرمانان شایسته ای مانند "نگین رحملانی و هانیه شاه ویسی" از ورزشکاران برجسته استان کردستان ساخته شوند.

کردستان در زمینه داوران و مربیان نیز در سطح کشوری سرآمد و می توانند به عرصه های فرا ملی نیز وارد شوند. حضور در لیگ برتر کشور مستلزم حمایت مالی مناسب و باید واحد های تولیدی و صنایع بزرگ در کردستان از این تیم ها حمایت کنند که متاسفانه ورزش هندبال بانوان استان کردستان بسیار در این زمینه با مشکلات فراوانی مواجه است.

«الناز رحیمی» از بازیکنان حرفه ای تیم هندبال بانوان استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان می‌گوید: تیم هندبال استان کردستان با فعالیت و تلاش فراوانی در حال آماده سازی برای لیگ برتر است خوشبختانه دو بازیکن ملی توانمندی در تیم حضور دارد، اما متاسفانه هیچ گونه حمایت مالی از این تیم برای حضور در مسابقات لیگ برتر نمی‌شود.

وی که در یک دوره در مسابقات لیگ برتر و مسابقات جوانان، نوجوانان و بزرگسالان فعالیت داشته است در این خصوص می‌گوید: قطعا آینده روشنی در انتظار این تیم است اگر توجه ای ویژه ای به این تیم شود افتخارات خوبی برای استان خواهند داشت.

«نارین جوانمردی» یکی دیگر از بازیکنان فعال تیم هندبال استان کردستان درباره اهداف حضور خود در این تیم می‌گوید: بعد از 7 سال بلاتکلیفی و تعطیلی این تیم خوشبختانه در چند سال اخیر با یک تیم کاملا حرفه ای با همراهی کل اعضای تیم و مربیان دلسوز تشکیل شد امیدواریم روزی بتوانیم برای کشورمان ایران و استان کردستان افتخارآفرین و لژیونر خوبی باشیم.

او بیان می کند: متاسفانه اعتماد به توانایی و پیشرفت بانوان بسیار کم است اما اگر حمایت و توجه ای ویژه به این ورزش شود قطعا برای این استان بسیار تاثیرگذار و موثر خواهد بود، مسئولان استان کردستان باید با نگاه ویژه به ورزش استان به ویژه ورزش بانوان داشته باشند.

«روژان عباسی» یکی از بازیکنان باسایقه این تیم، مقام دوم لیگ برتر بانوان کشور در سال گذشته را از افتخارات خوب این تیم در استان کردستان برشمرد و عنوان می کند: نبود حمایت مالی و اسپانسر از مشکلات چندین ساله و عامل عقب افتادگی این تیم است.

او می‌گوید: انتخاب ورزش هندبال از علاقه های شخصی و محبوبیت مربیم بوده است که تا کنون با تمام مشکلات پیش روی این تیم، هیچ گاه پا پیش نگرفتیم و همچنان روز به روز تلاش می کنیم.

عباسی عنوان می کند: یکی از آرزوهای چندین ساله ورزشی من پیشرفت و عضوتیم ملی بودن است که تا آن روزها تلاش خواهم کرد، گرچه متاسفانه در برخی از موارد تبعیض های میان استان ها از طرف بزرگان ورزش در کشور اتفاق می افتد، که این تبعیض ها گاهی میان آقایان و خانم‌ها، کرد و فارس و بسیاری از موارد دیگر است، و این مشکلات سال هاست که ادامه خواهد داشت

«پریا فرجی» سرمربی تیم هندبال بانوان سنندج از بازیکنان باسابقه که 18 سال در این عرصه فعال بوده در باره مشکلات این تیم بیان می کند: متاسفانه هندبال سنندج در سال های گذشته فعال نبوده، اوایل حضورم در این تیم با سه بازیکن شروع کردم که خوشبختانه اکنون با بیش از 100 نفر به فعالیت ادامه می دهم و همچنان برای استعداد یابی در سطح مدارس استان تلاش می کنیم.

او با بیان اینکه سال گذشته با موفقیت و تلاش شاگردان تیم هندبال بانوان سنندج "مقام دوم" کشوری را کسب کردند، عنوان می کند: تیم هندبال بانوان سنندج در حال آماده سازی برای لیگ برتر هستند اما متاسفانه با مشکل نبود اسپانسر و حمایت مالی مواجه هستیم و یک ماه مانده به مسابقات با مشکلات فراوانی مواجه هستیم لذا نباید اجازه داد ماجرای از هم پاشیدگی 6 سال گذشته و حذف از لیگ برتری برای این تیم تکرار شود.

سرمربی تیم هندبال بانوان سنندج می‌گوید: توانایی و پتانسیل بانوان سنندج بسیار بیشتر از سطح ورزش های دیگر است و می توانند در سطح آسیا افتخارات بسیاری با حضور دو ملی پوش خوب ما سهمیه جهانی کسب کرده، لذا باید تمام تلاش خود را برای اعزام این تیم به لیگ برتر داشته باشیم.

«زارعی سرپرست تیم هندبال بانوان شهر سنندج» در ادامه این گفت‌وگو می‌گوید: تیم هندبال بانوان سنندج با تمام توان و پتانسیل حضور در مسابقات کشوری خوشبختانه با جان و دل تلاش می کنند، شرایط بسیار خوبی برای آنها مهیا و امیدوارم در سطح بسیار خوبی بدرخشند، هزینه بالای مسابقات ورزشی نباید انگیزه و تلاش بازیکنان را کم کنند لذا لازم به حمایت مالی و توجه بیشتر مسئولان به این تیم است.

او بیان می کند: جامعه سالم و با نشاط نیاز به توجه و فراهم کردن زمینه های ورزشی، آموزشی و اقتصادی دارد حامی مالی از این قشر بسیار ضروری و باز هم باید بیشتر توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه